BYD SEAL U DM-i

BYD SEAL U DM-i

se souhlasem BYD

BYD dobývá Česko: Elektromobilita s čínskou razancí a evropským étosem

Český automobilový trh má nového hráče. Čínská společnost BYD, globální lídr v elektromobilech a hybridech, rozšiřuje svou evropskou expanzi o Českou republiku. S příchodem modelů SEALION 7, SEAL a SEAL U DM-i přináší technologické inovace, které mění pravidla hry. „Jsme připraveni nabídnout českým zákazníkům to nejlepší z naší produkce – od čisté elektřiny po hybridy s dojezdem přes 1 000 km,“ říká Stella Li, výkonná viceprezidentka BYD, jejíž slova podtrhují ambiciózní plány značky.

Vlajkovým modelem je sportovní SUV SEALION 7: elektromobil, který z 0 na 100 km/h vyrazí za 4,5 sekundy a díky revoluční Blade Battery ujede až 502 km. „Tohle není jen auto, ale mobilní laboratoř,“ glosuje Li s odkazem na technologii Cell-to-Body, jež zvyšuje bezpečnost karoserie integrací baterií do konstrukce. Neméně působivý je sedan SEAL s dojezdem 570 km, který kombinuje nízký profil s aerodynamickou efektivitou. Pro praktické řidiče pak BYD vsadilo na hybrid SEAL U DM-i – vůz schopný překonat vzdálenost Praha–Mnichov na jednu nádrž a nabití.

Blade Battery: Bezpečnostní standard nové generace

Klíčem k úspěchu BYD je vlastní vývoj. Značka, která jako první na světě překročila 10 milionů vyrobených elektromobilů, vsází na baterii Blade Battery. Ta díky lithium-železo-fosfátové (LFP) chemii eliminuje kobalt, zvládá 5 000 nabíjecích cyklů a při testu průrazem – simulujícím havárii – nehoří ani nekouří. „Je to nejstabilnější baterie na trhu,“ zdůrazňuje Li. Technologii doplňuje nejrychlejší sériový elektromotor planety s 23 000 otáčkami za minutu, který zajišťuje plynulý i sportovní výkon.

30 prodejen do roku 2025 a partnerství s Auto Louda

BYD vstupuje na trh strategicky: první showroom v Praze 9 je jen začátek. Do konce roku 2025 plánuje síť 30 prodejen po celém Česku, přičemž partnerství s Auto Louda zaručuje lokální know-how. „Evropa je pro nás klíčová. Každý nový trh, včetně České republiky, posouvá naši vizi udržitelné mobility,“ vysvětluje Li. Nabídka se do roku 2025 rozroste o další modely, například kompaktní SUV ATTO 2.

Čínská značka, založená v roce 1995, dnes zaměstnává přes 110 000 inženýrů a denně registruje 40 patentů. Její příběh není jen o autech, ale o snaze „postavit most mezi technologickou vizí a každodenní realitou“. A Česko se právě stalo dalším pilířem tohoto snu.