Elektrický Volkswagen
Shutterstock.com
„Jak daleko vůbec dojede?“ Itálie vyšetřuje VW, Stellantis i BYD kvůli elektroautům
Automobilkám hrozí pokuty ve výši až 250 milionů korun. Mimo jiné prý dostatečně neinformují o tom, jak se při používání elektromobilů snižuje kapacita baterií a jaká jsou omezení u záruk na baterie.
čtk
Italský antimonopolní úřad vyšetřuje německou automobilku Volkswagen a její konkurenty Stellantis, Tesla a BYD kvůli podezření, že tyto firmy poskytují spotřebitelům zavádějící informace o svých elektromobilech. Uvedla to dnes agentura Reuters.
Vyšetřování se týká informací o dojezdu elektromobilů, vlivu stárnutí baterií na jejich kapacitu a omezeních u záruk na baterie. Úřad už provedl inspekce v italských ústředích automobilek, a to za asistence italské finanční policie.
Postup vyšetřovaných automobilek by podle úřadu mohl představovat porušení práv spotřebitelů. Za to mohou firmy podle italských zákonů dostat pokuty v hodnotě až deseti milionů eur (zhruba 250 milionů korun).
Společnost Stellantis uvedla, že s antimonopolním úřadem plně spolupracuje a poskytuje mu požadované informace a dokumenty. „Potřeby a spokojenost svých zákazníků stavíme do centra všech svých aktivit a věříme, že vyšetřování to potvrdí,“ dodala automobilka. Firmy Volkswagen a BYD se k vyšetřování odmítly vyjádřit. Tesla na žádost o komentář zatím nereagovala, píše Reuters.
Webové stránky vyšetřovaných automobilek podle úřadu poskytují „obecné a někdy protichůdné informace“ o dojezdu elektrických vozů, aniž by specifikovaly, jaké faktory mohou dojezd ovlivnit.
Úřad rovněž tvrdí, že webové stránky automobilek neposkytují jasné informace o tom, jak se při používání elektromobilů snižuje kapacita baterií a jaká jsou omezení u záruk na baterie.
Americká společnost Tesla, v jejímž čele stoji miliardář Elon Musk, je považována za průkopníka v oblasti elektromobilů. V poslední době však o pozici jedničky na světovém trhu s elektromobily soupeří s rychle rostoucím čínským konkurentem BYD.
Německý koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, jeho součástí je i česká Škoda Auto. Společnost Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler a francouzského konkurenta PSA.