Zákazníci se na sociálních sítích často shodují: nové burgery vypadají velmi lákavě, odrazuje je ale vysoká cena.
koláž Hrot24.cz, Berenika Slánská s využitím Canva, V. Barák
Jídlo
Fastfoodový řetězec láká na populární „smažák.“ Z ceny jdou ale na lidi mrákoty
KFC představilo novou limitovanou nabídku pro český trh. Do burgeru Cheezy Crunch Zinger se smaženým kuřetem přidalo plátek obalovaného sýru čedar, což se může zdát jako atraktivní kombinace pro české strávníky. Cena tohoto burgeru však vzbudila vášně u zákazníků.
redaktor
„Smažený čedar a KFC kuře, prostě dvě české lásky v jednom Zingeru. Legenda mezi KFC burgery, nyní doplněná o další fenomén české gastronomie – smažený sýr,“ láká restaurace na novinku v nabídce.
Cena burgeru je nastavena na 179 korun, za menu s hranolky a nápojem si zákazník připlatí na 239 korun. Pro srovnání, standardní Zinger burger (bez sýru) lze zakoupit už za 115 korun a menu s ním od 177 korun. Při nákupu s dovozem je nutné připočíst další poplatek.
V KFC „smažák“ nahradil jinou limitovanou nabídku: zajímavou kombinaci burgerů a amerických těstovin se sýrem Mac&Cheese. Burger Grander Mac&Cheese se prodával levněji než novinka s čedarem, samostatně za 159 korun. KFC se tak s Cheezy Crunch Zinger cenově dostalo na historicky nejvyšší úroveň u svých limitovaných nabídek.
Novinku pro zákazníky připravil i konkurenční McDonald’s. Burger McCrispy Smoky Bacon kombinuje smažené kuřecí prso se slaninou. Je však levnější než v případě KFC, samostatně vyjde na 139 korun.
Vyšší cena v KFC pravděpodobně reflektuje rostoucí náklady na suroviny i provoz a rovněž masivní marketing. Na sociálních sítích se ale objevila řada kritických reakcí na cenu nového produktu.
„Asi prodám ledvinu. Nebo si raději zajdu do Mekáče, protože tohle už přestává všechno…“ komentoval zákazník Tomáš Bouzek. Další reagoval: „Za mě v téhle formě moc nefunguje. Zkusil jsem s tatarkou a nadšený nejsem.“
KFC dlouhodobě tvrdí, že servíruje kvalitu za odpovídající ceny.
repro KFC.cz
„To je fakt ubohost, zkopírovat McDonald's a dát nesmyslnou cenu. Je to pořád jen Zinger se sýrem navíc. Přeji vám, ať vám tam nikdo nechodí,“ reaguje další strávník vystupující pod jménem Fanda Duka.
Vyšroubování ceny jde proti trendu, který už se ukotvil za mořem. V USA totiž fastfoodové řetězce naopak čelí poklesu kupní síly spotřebitelů, což vyvažují zlevněním některých menu a zaváděním speciálních studentských a seniorských nabídek. V Česku tento trend ani ochotu snižovat ceny u fastfoodů zpozorovat nelze, spíše jdou opačným směrem.
Řetězec KFC patří spolu s konkurenčním McDonald’s k vládcům českého trhu s rychlým občerstvením. Obě společnosti mají přes 120 poboček a pravidelně se přetahují o post naprosté jedničky. Burger King jich má okolo 50 a Popeyes zatím operuje s jednotkami poboček. Nabídku rychlého občerstvení by měly v následujících měsících obohatit i řetězce Wendy’s a Five Guys.
Odpověď na to, zda si nový burger KFC získá popularitu, přinese až čas. Podnik se sice vydal cestou dražšího produktu, ale zároveň tím testuje hranice ochoty českých spotřebitelů platit za fastfoodové jídlo.