Hrot24.cz
Vlastní gól Jany Maláčové

Vlastní gól Jany Maláčové

Pavel Páral

Pavel Páral

hlavní komentátor

Zviditelňovat se Jana Maláčová evidentně učit nemusí. Dosud to úspěšně předváděla velmi neomaleným rozdáváním cizích peněz. Nyní se pustila na trochu tenčí led, když srovnávala na CNN Prima dopady covidového šílenství a okupaci Československa za druhé světové války na tuzemské školství. Lze asi pochybovat, že záměrem bylo sdělit televizním divákům, kterak vláda, v níž zasedá, devastuje vzdělanost národa více než ta protektorátní, samozřejmě s výjimkou válečného uzavření vysokých škol. 

I nechtěné přiznání je ale přiznání. A platí. O tom, že děti přišly o rok vzdělávání a s dost problematickou efektivitou dřepí u web kamer, totiž nerozhodl covid, ale současný kabinet ignorující mezinárodní doporučení expertů i praxi okolních zemí, kde došlo k uzavírkám v mnohem omezenější rozsahu. Ani u nás nebyl prokázán reálný a podstatný vliv škol na šíření nákazy a její nebezpečnost.

A když už se paní Maláčová dopustila toho porovnávání, tak připomeňme, že počet obětí druhé světové války dosáhl v Československu nějakých 360 tisíc lidí. Tedy v průměru ročně zhruba trojnásobku našich obětí covidu. Tehdy lidé umírali kvůli svému původu, ale i názorům, odporu ke zlu a nesvobodě a s vědomím oběti pro lepší život svých bližních někdy v blízkém budoucnu.

Jaký je to rozdíl proti dnešnímu obecnému roznášení hrůzy, masovému akceptování brutální ztráty svobody a netoleranci k názorům odporujícím koronavirovému katechismu. Zase je v módě udávání a donášení. I to je zásluha této vlády, která místo snahy zachovat navzdory bezesporu nebezpečné infekci maximum normálního života a občanských svobod, jde raději cestou často až absurdních a zjevně nefunkčních a neefektivních zákazů, restrikcí a omezení. A za krádež rohlíků zavírá do vězení.

A má v tom bohužel stále dost podporovatelů, kteří by nejraději všechny zavřeli na samotku, nasadili každému dva respirátory a sprchovali ho co hodinu dezinfekčním roztokem. Bez ohledu na to, co to všechno znamená pro děti, ekonomiku, kulturu, celkový život společnosti ale i budoucnost naší civilizace, protože stejný problém má i většina Evropy.