Už nikdy most. Co znamenají zmatky na D11 pro volby
Průšvih s bouráním mostu nad dálnicí D11 nemohl přijít v horší dobu než pár měsíců před volbami. Z problému se stala kampaň, v níž zatím všichni střílejí úplně mimo.
redaktor
Jako by nestačily dlouhé hodiny čekání v kolonách. Veřejnost musí být svědkem dalšího utrpení.
Uzavírka v pražských Horních Počernicích začala v sobotu v pět odpoledne a měla trvat do nedělní deváté ranní. Byla z toho nakonec úterní půl šestá ranní. Dlouhé kolony a dopravní komplikace blokovaly objízdné trasy, řidiči nadávali ministerstvu dopravy. Šéf resortu Karel Havlíček ale vycítil příležitost, a protože potíže nezpůsobil jeho úřad, začal kritizovat Technickou správu komunikací.
Pár měsíců před volbami se to hodí. Technická správa patří pod pražský magistrát, vedený politickou konkurencí Havlíčkova ANO. „Za zpackanou demolici mostu nad D11, kterou,organizuje‘ Technická správa komunikací hl. m. Prahy, musí někdo zaplatit,“ hřímal Havlíček na Twitteru. Jenže se ukázala ironie osudu. TSK sice zakázku vypsala, práce měla ale na starost firma Colas CZ, s jejímž šéfem Tomášem Kronesem se Havlíček před pár týdny plácal po ramenou, když mu dával ocenění Top stavební společnost.
Ale ani vinit Colas by nebylo košer. Protože hlavním problémem dlouhé uzavírky byla přítomnost „živého“ vysokonapěťového kabelu, o němž předem nikdo nevěděl, trabl bude v přípravě demolice a ve stavebním řízení. Dalším překvapením se ukázalo velké množství výztuže, o níž také nebyla v dokumentaci zmínka. Je škoda, že do problému zasáhly politické boje, protože kvůli tomu se už veřejnost těžko dozví, kdo z úředníků nebo stavebníků pochybil. Místo toho bude sledovat zbytečné ANO-pirátské divadlo.
Článek vyšel v tištěném vydání týdeníku Hrot.