ESG po česku
Vánoční reklamní ofenziva Komerční banky v podobě útoku na konzumaci kaprů rozvášnila veřejnost
hlavní komentátor
Jakkoli je pravda, že tradiční vánoční rybu má dnes na štědrovečerním stole hlavně ta část populace, na kterou jedna z největších českých bank zřejmě nijak zvlášť necílí, vykoledovala si banka reakce i od vysoce postavených politiků.
Vesměs silně negativní. Sledování uhlíkových stop, i těch ne úplně dobře spočítaných jako v tomto konkrétním případě, má ale nesporně své oddané příznivce a zastánce. Na tom je koneckonců založen celý systém ESG, tedy Environmental, Social and Corporate Governance, kdy už nejde o zisk, ale o společenské blaho, na němž zejména mladší generaci záleží. A boj s uhlíkem je v tomto ohledu na čelném místě. Kapří kauza však dokládá, že bohulibost lze se ziskem poměrně dobře smiřovat; stačí zapojit typicky českou obchodní invenci.
KB svou reklamou zřejmě cílí na ty, kterým více záleží na uhlíkové stopě banky než na tom, co dělá s jejich penězi. Lze totiž těžko přehlédnout, že Komerční banka má jedno z nejnižších úročení depozitních produktů na trhu a s jeho zvyšováním – nehledě na skutečnost, že sazby ČNB letí raketovým tempem nahoru – nijak nespěchá.
Střádaly, kteří budou brzy s velkou nechutí sledovat, jak jim z každé uložené stovky za uplynulý rok zmizela desetikoruna, možná napadne, že si o posledních Vánocích měli místo jednoho kapra dát hned dva nebo tři, i kdyby jim pak mělo být z přejedení trochu nevolno. Akcionáře banky to ale při počítání dividend asi příliš trápit nebude.