Michal Bukový a Peter Dzuruš
foto: Ydoca
Zabijáci rutiny
Osvobozují podnikatele od zdlouhavé administrativy díky chytré aplikaci, která sama odpovídá. Teď získali miliony na rozvoj
Česko-slovenský startup Ydoca spouští navíc nový web a zavádí freemium cenový model, takže mohou firmy základní verzi vyzkoušet zdarma.
tmn
Znají se už sedm let a oba moc dobře vědí, jak otravná a zdržující je administrativa spojená s podnikáním. Michal Bukový a Peter Dzuruš proto společně rozjeli startup Ydoca, který umožňuje automatizovat odpovědi na poptávkové formuláře nebo generovat obchodní nabídky. To všechno díky umělé inteligenci, která podle nich dokáže firmám zvýšit efektivitu až o 70 procent.
Potenciál v jejich nápadu cítí i investoři, kteří inovativnímu nápadu posílají celkem 2,3 milionu korun, přičemž Depo Ventures do projektu vložilo 1,8 milionu a StartupYard 500 tisíc.
„Zaujala nás nejen technologická inovace, ale i silný a odhodlaný tým. Podařilo se jim najít způsob, jak výrazně zjednodušit obchodní procesy bez složité implementace a správy rozsáhlé znalostní báze,“ říká Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.
Podle něj má Ydoca šanci stát se klíčovým hráčem v oblasti automatizace B2B prodeje, tedy obchodování mezi dvěma firmami (z anglického Business to Business). „Odpovídat na poptávky a tvořit nabídky je ve většině B2B společností stále z velké části manuální a časově náročná činnost. Přitom se často jedná o opakující se úkoly, které lze efektivně automatizovat,“ připomíná Peter Dzuruš, spoluzakladatel a šéf startupu Ydoca.
Právě hledání správných odpovědí na opakující se otázky nebo manuální vyplňování bezpečnostních a poptávkových dotazníků dokážou zpomalit obchodní růst nejen u mladých firem.
„Náš software umožňuje společnostem šetřit čas a zdroje tím, že integruje veškerá jejich data, analyzuje příchozí poptávky a generuje personalizované nabídky, vše v rámci minut, ne hodin až dní,“ zdůrazňuje CEO česko-slovenské firmy.
Bukový a Dzuruš přitom až do října svůj nápad vyvíjeli a leštili ve volném čase. Až poté opustili své dosavadní pozice a plně se soustředí na prodej. Více než dvoumilionovou investici teď použijí hlavně k dalšímu vývoji produktu a jeho uvedení na trh. Ydoca spouští i nový web a zavádí freemium cenový model, takže mohou firmy základní verzi produktu vyzkoušet zdarma.
Akcelerátor StartupYard, který do automatizace nudné administrativy poslal půl milionu korun, poskytl mladé firmě odborný mentoring. Díky programu TechBoost, společné iniciativě Depo Ventures a StartupYard zaměřené na rychlé a efektivní financování raných deep-tech startupů, získala Ydoca podporu už v počáteční fázi vývoje.
„Oceňujeme jejich odhodlání, ambice, strategické myšlení i ochotu riskovat,“ hodnotí investici Cedric Maloux, CEO StartupYardu.
Depo Ventures je investiční skupina zaměřující se na rané fáze startupů v regionu střední a východní Evropy, podporovaná komunitou andělských investorů. Její portfolio zahrnuje více než 50 investic.
Mezi významné podpořené projekty patří globální blockchainová platforma Tatum, inovativní řešení pro monitorování srdce Kardi AI, mobilní průvodce SmartGuide či logistická platforma Ringil.