ředitel Slevomatu Tomáš Braverman

ředitel Slevomatu Tomáš Braverman

se souhlasem společnosti Slevomat

Slevomat Group hlásí zisk přes čtvrt miliardy korun. Chceme, aby u nás našel zážitek opravdu každý, říká CEO Tomáš Braverman

Čistý zisk skupiny Slevomat za rok 2024 činil 258 milionů korun. Skupina, pod kterou spadají zážitkové portály Slevomat.cz a Zlavomat.sk, eviduje meziročně 12% nárůst tržeb a nadále si udržuje pozici jedničky na trhu. Skrze sbírky na Slevomatu pak Češi za celý rok přispěli částkou 6 milionů korun na pomoc seniorům.

„Touha po cestování neustále roste a dokazují to i naše výsledky. Věřím, že v roce 2025 tomu nebude jinak, už nyní totiž pro naše zákazníky připravujeme nové destinace a lákavé nabídky,“ říká CEO skupiny Slevomat Tomáš Braverman. Obrat celé skupiny od roku 2023 stoupl o 12 % na necelých 5 miliard korun. EBITDA Slevomat Group, tedy zisk před úroky, odpisy a daněmi, dosáhla milníku 291 milionů korun. Největší podíl na výsledcích měl Slevomat.cz, který v roce 2024 tvořil 80 % příjmů celé skupiny, zbylých 20 % pak tvořil slovenský Zlavomat.sk.

Největší poptávka byla stejně jako v roce 2023 po cestování, které jako položka dnes tvoří necelých 70 % obratu celé skupiny. Kromě Česka, které se dlouhodobě drží na vrcholu žebříčku nejoblíbenějších destinací, byl velký zájem i o Polsko, Slovensko nebo Rakousko. „Stále více Čechů se za víkendovými wellness pobyty i delší dovolenou vydává na polskou stranu hor. Tamní nabídka cenově konkuruje té české a vybavení hotelů je často na vyšší úrovni. V létě k tomu navíc očekáváme, že nově spuštěný vlakový spoj k Baltu tuto poptávku ještě posílí,” uvádí Tomáš Braverman.

Kromě tradičních zážitků, jako jsou wellness pobyty, masáže nebo degustační menu, lidé v roce 2024 také často vyhledávali umělecké kurzy, vstupy do zábavních parků pro děti nebo skupinové únikové hry. Vyšší zájem byl podle dat Slevomat Group také o hotely pouze pro dospělé (tzv. adults-only hotely), které mezi Čechy stále stoupají na oblíbenosti.

Mezi dlouhodobé cíle Slevomat Group patří jak rozšiřování nabídky v oblasti cestování, tak zlepšování celkové kvality služeb. „Od druhé poloviny roku, kdy jsem nastoupil do čela skupiny, jsme navíc začali pracovat na nové vizi Slevomatu. Chceme lidem plnit kalendáře i zaručit úsměv na tvářích, aby pro sebe na Slevomatu našel radost opravdu každý,” uzavírá Tomáš Braverman.

Slevomat se také dlouhodobě věnuje podpoře menších neziskových projektů zaměřených na pomoc seniorům. Za rok 2024 Češi celkově přispěli částkou 6 milionů korun na 19 různých projektů, přičemž průměrný příspěvek činil 122 Kč na jeden voucher. Jednotlivá pomoc projektům se pohybovala v rozmezí od 200 000 Kč až po 1 milion korun.