jeden z pilířů fondu je i podpora profesionálních a dobrovolných hasičů
se souhlasem CSG
CSG slaví 30 let. Nový nadační fond má posílit komunity a objevit talenty
Když průmyslově-technologická skupina Czechoslovak Group (CSG) před třiceti lety začínala jako Excalibur Army, málokdo čekal, že z ní vyroste globální hráč s 14 000 zaměstnanci ve stovce firem. Teď, u příležitosti kulatého výročí, zakládá vlastní nadační fond. S rozpočtem 30 milionů korun chce systematicky podporovat dobrovolné hasiče, studenty technických oborů nebo zaměstnance v těžkých situacích. „Silná firma není jen ta, která vydělává, ale ta, která pomáhá růst svému okolí,“ říká David Chour, místopředseda představenstva CSG a šéf správní rady fondu.
šéfredaktor
Hasiči, studenti a vlna solidarity
První velká akce fondu startuje už 17. března: grantová výzva pro dobrovolné hasičské sbory, kteří mohou žádat o finance na techniku. „Vyčlenili jsme 12 milionů. Hasiči jsou pilířem bezpečnosti v regionech,“ zdůrazňuje Adam Valenta, manažer CSR fondu. Vedle toho chystá CSG stipendia pro technické talenty. „Od roku 2026 je rozšíříme i do zahraničí. Chceme propojit teorii s praxí,“ dodává Bohuslav Přikryl z CSG Aerospace.
symbolických 30 milionů korun pro rok 2025 reflektuje oslavy 30 let společnosti CSG
se souhlasem Nadačního fondu CSG
Neformální tváří filantropie skupiny je i charitativní beachvolejbalový turnaj, který třetím rokem organizuje zaměstnanec DAKO Riziero Boccia. „Hospic Spolu Doma nám kdysi pomohl, teď vracíme,“ vysvětluje. Za tři roky se mu podařilo vybrat přes 300 tisíc korun. CSG navíc podporuje i individuální pomoc – třeba když zakladatel Michal Strnad daroval statisíce na léčbu dětí zaměstnanců.
CSR s vizí do budoucna
Nadační fond není prvním krokem CSG v oblasti společenské odpovědnosti. Loni skupina darovala 11 tatrovek hasičům pro boj s povodněmi, přispěla Vojenskému fondu solidarity nebo podpořila komunitní projekty zaměstnanců. „Jde nám o systémovou změnu, ne o jednorázové akce,“ upozorňuje výkonná ředitelka fondu Kateřina Petko.
S rozpočtem, který má v budoucnu narůstat, se CSG hlásí k dlouhodobé roli hybatele pozitivních změn. Ať už jde o pořádání benefičních akcí, podporu vzdělávání nebo záchranářů. Jak řekl na tiskové konferenci David Chour: „Odpovědnost a odvaha – to jsou hodnoty, které nás posunuly dopředu v byznysu. Teď s jejich pomocí posunujeme celou společnost.“