Přešlap v marketingu
Pákistánské aerolinky schytaly bídu: jejich reklama na lety do Paříže prý připomíná 11. září
Někteří uživatelé na sociální síti X připomínají, že předchozí historická reklama na lety do New Yorku mohla být „věštecká“ vzhledem k pozdějšímu neštěstí.
čtk
Pákistánské státní aerolinky PIA se staly terčem kritiky za reklamu, na níž je letadlo mířící k pařížské Eiffelově věži. Reklama má propagovat obnovu letů PIA do francouzské metropole a nese nápis: „Dnes přiletíme, Paříži“. Podle některých uživatelů sociálních sítí však příliš připomíná teroristické útoky na newyorské mrakodrapy z 11. září 2001, napsal zpravodajský server BBC News.
„Je to reklama, nebo hrozba?“ napsal jeden z uživatelů na síti X, zatímco další aerolinkám radí, aby „vyhodily manažera marketingu“. Na sociální síti se nová reklama od minulého týdne dočkala více než 21 milionů zobrazení.
Zatímco aerolinky reklamu nekomentovaly, pákistánský premiér Šahbáz Šaríf nařídil celou záležitost prověřit a kritiku si reklama vysloužila také od dalších členů pákistánské vlády, informoval pákistánský list Geo News.
Při útocích 11. září 2001 narazili únosci se dvěma letadly do mrakodrapů Světového obchodního střediska (WTO) v New Yorku. Zahynuly téměř tři tisíce lidí. Údajný strůjce útoku Chálid Šajch Muhammad byl zadržen v roce 2003 v Pákistánu a ve stejné zemi byl v roce 2011 zabit také Usáma bin Ládin, vůdce teroristické sítě al-Káida, která útoky naplánovala.
Pákistánské státní aerolinky PIA obnovily přímé lety do Evropy letos 10. ledna. Stalo se tak čtyři a půl roku poté, co Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) vydala společnosti zákaz kvůli bezpečnostním normám.