Jak čínská mafie pere miliardy dolarů mexických drogových kartelů

Síť ilegálních bank financuje výrobu a distribuci fentanylu v USA. Úřady jen obtížně hledají protizbraň.

Síť ilegálních bank financuje výrobu a distribuci fentanylu v USA. Úřady jen obtížně hledají protizbraň.

Celý článek
0

Macron podal ruku ďáblu. Proti krajní pravici jde s těmi, kteří chtějí rušit jeho reformy

Čtyři dny rozhodnou o rozložení politických sil ve Francii i Velké Británii. Jak se výsledek dvou klíčových voleb promítne do ekonomiky obou zemí i Evropy? O tom hovoří Miroslav Zámečník v novém Hrotcastu.

Čtyři dny rozhodnou o rozložení politických sil ve Francii i Velké Británii. Jak se výsledek dvou klíčových voleb promítne do ekonomiky obou zemí i Evropy? O tom hovoří Miroslav Zámečník v novém Hrotcastu.

Celý článek
0

Pornoservery v plné nahotě. Po nařízení EU ukázaly Pornhub nebo Xvideos počet uživatelů i závadného obsahu

Tuzemský server Xvideos navštívilo za první pololetí letošního roku průměrně téměř 1,4 milionu Čechů, Pornhub pak 423 tisíc, v případě Stripchatu šlo o 215 tisíc lidí. Důležitější jsou ale čísla o nahlášených videích. V mnoha případech se totiž týkají dětské pornografie.

Tuzemský server Xvideos navštívilo za první pololetí letošního roku průměrně téměř 1,4 milionu Čechů, Pornhub pak 423 tisíc, v případě Stripchatu šlo o 215 tisíc lidí. Důležitější jsou ale čísla o nahlášených videích. V mnoha případech se totiž týkají dětské pornografie.

Celý článek
0

Moderní výuka by měla být zážitková, říká tvůrce hry Ylands EDU

Před deseti lety se v hlavách dvou pánů, Marka Španěla a Aleše Ulma z herního studia Bohemia Interactive, zrodil nápad. Chtěli mít po ruce jednoduchou hru, kterou by mohli hrát společně dospělí s dětmi. Nakonec během jedné dekády vznikla propracovaná hra Ylands a posléze i Ylands EDU, která má obrovský potenciál stát se respektovanou učební pomůckou ve školách.

Moderní výuka by měla být zážitková, říká tvůrce hry Ylands EDU
„Mým snem je, aby děti mohly skrze tuhle hru mluvit s Karlem IV., stavět s Egypťany pyramidy nebo běhat s elfy po lese a poznávat přírodu kolem sebe,“ říká Aleš Ulm. | foto Michal Čížek, Hrot24

„Mým snem je, aby děti mohly skrze tuhle hru mluvit s Karlem IV., stavět s Egypťany pyramidy nebo běhat s Elfy po lese a poznávat přírodu kolem sebe,“ říká Aleš Ulm.

Bohemia Interactive je studio, které se zabývá zejména vývojem vojenských simulací. Kde se vzala touha vytvořit hru pro děti?

Ten nápad přišel v době, kdy už jsme já i spoluzakladatel studia Marek Španěl měli děti a původně jsme jen chtěli zahrát si nějakou naši hru společně. Takže jsem přemýšlel, že bych vzal naše know-how z hardcore simulací, kde popisujeme různé reálné jevy, a zabalil bych ho do dětského, pěkně graficky zpracovaného a nenásilného podání. Pro tuhle myšlenku se záhy nadchl celý tým. Určitou inspiraci jsme viděli ve hře Minecraft, ale chtěli jsme jít samozřejmě vlastní, více cartoonovou cestou. A tak začala vznikat osobitá hra Ylands, kde se hráči mohli ocitnout v určitém světě a třeba si tam hrát se zvířaty. Po nějakém čase nás napadlo tvořit vlastní prostředí, tak jsme přidali editor, v němž se dá vzhled modelovat, a o trochu jsme přidali i možnost vizuálního skriptování, kdy už mohli uživatelé, tehdy pořád hlavně rodiče s dětmi, skutečně tvořit vlastní herní příběhy.

Kdy vás napadlo, že by se hra dala využít i pro výuku dětí?

Asi v té době, kdy jsme hru Ylands začali prezentovat na herních veletrzích a zaujala učitele. Ptali se, jestli nás napadlo hru používat i pro výuku rozvoje kreativního myšlení a základů logiky. Tenkrát jsme byli teprve na začátku a upřímně, moc jsme o tom neuvažovali. Pořád to byla primárně rodinná hra, ale něco ve mně začalo hlodat. Postupně jsme zdokonalili editor a nakonec po nějakém čase opravdu udělali speciální verzi Ylands EDU, kterou jsme představili dětem i učitelům.

Editor je pro svět Ylands jádrem, kterým se lišíte od mnoha jiných dětských či edukačních her, je to tak?

V podstatě to tak je, jde o srdce celé hry, které ji dělá unikátní a neuvěřitelně variabilní. Editor je funkce, v níž si mohou hráči nastavit to, jak bude hra vypadat po grafické stránce. Mohou si vytvářet různé terény, přidávat postavy a oblékat je, mohou přidávat i auta, zvířata, rostliny a všemožně okolní svět barvit. Příjemně nás překvapilo, že práce v něm baví zejména menší děti, které si zatím spíše hru osahávají a učí se v prostředí orientovat. Vizuální skriptování pak slouží k tomu, že za pomoci jednoduchých bublin s příkazy hráči říkají, co se ve hře má dít. S ním si pak hrají starší děti nebo třeba i jejich učitelé. Právě to je část, díky níž se lze ve hře cokoliv učit.

Celý rozhovor najdete v prvním čísle nového měsíčníku Hrot, které vyšlo 29. května a je dostupné jak v tištěné, tak digitální verzi, aby si každý našel svůj ideální způsob, jak si ho nejlépe vychutnat. Nakoupit můžete zde.