Garáž
Čínská auta jedou. Geely prodalo přes dva miliony vozů
V roce 2024 překročil počet uživatelů společnosti Geely 16 milionů. Firma pokračuje ve své „multienergetické" strategii zahrnující automobily s klasickým spalovacím motorem a dále hybridní a elektrické vozy a automobily poháněné metanolem.
Společnost Geely Auto oznámila průlomový roční prodej v roce 2024 ve výši 2,17 milionu vozů, což představuje meziroční růst o 32 procent. Mezinárodní obchod zaznamenal rekordní počet 403 923 vyvezených jednotek, což představuje růst o 53 procent oproti loňskému roku.
V roce 2024 společnost Geely Auto významně rozšířila svou globální působnost na více než 80 zemí a regionů, vstoupila na více než 10 nových trhů a zároveň upevnila svou přítomnost na stávajících trzích, jako je Střední východ, východní Evropa a Latinská Amerika. Tato strategická expanze byla dále umocněna úspěšným uvedením 16 modelů ve více než 40 zemích a regionech.
Globální prodejní a servisní síť společnosti se výrazně rozšířila a dosáhla přibližně 900 míst. To představuje růst o 69 procent od konce roku 2023. Společnost také posílila své regionální aktivity vybudováním dvou továren v Asii a Africe a založením čtyř nových poboček v Indonésii, Austrálii, na Filipínách a v Chile s cílem zlepšit přístup na místní trhy.
Pro optimalizaci dodavatelského řetězce byla vytvořena moderní celosvětová síť náhradních dílů, kterou podporuje ústředí a pět strategických zahraničních závodů.
Stěžejní modely
Model Coolray dosáhl jednoho milionu kusů a je zastoupen v 51 zemích. Upevnil si postavení v první trojici ve svém segmentu mezi čínskými značkami na šesti hlavních trzích. Export modelu Monjaro vzrostl meziročně o 150 procent, což dokládá silnou poptávku po jeho luxusním designu a silném výkonu.
Model Emgrand potvrdil trend a umístil se na třetím místě mezi sedany kategorie A na devíti klíčových trzích. Geely EX5 si získal pozornost díky svým vystoupením na mezinárodní scéně, tedy na akcích, jako jsou Automechanika Frankfurt, Thailand Auto Expo a Hong Kong IMXPO.
V roce 2024 překročil počet uživatelů společnosti Geely 16 milionů. Její prioritou se staly inovace produktů a budování značky. Aby mohla čínská automobilka nabízet řešení na míru napříč trhy, pokračuje ve své „multienergetické" strategii zahrnující automobily s klasickým spalovacím motorem a dále hybridní a elektrické vozy a automobily poháněné metanolem.