Doprava může rozhodnout volby v Praze. Doplatí koalice na sázku na cyklisty?
Doprava bude jedním z hlavních témat podzimních voleb na pražský magistrát. Dnešní koalice sázela na cyklodopravu a omezování automobilismu a může na to doplatit.
redaktor
Letos v květnu začnou opravy Barrandovského mostu a pro pražský magistrát to bude velká zkouška. Dlouho odkládaná rekonstrukce sice neuzavře důležitou dopravní tepnu úplně, i plánované omezení kapacity o čtvrtinu má potenciál způsobit zácpy a komplikace. Opravy mají trvat necelé čtyři měsíce a skončí tak pár týdnů před podzimními komunálními volbami.
Po loňském létě, kdy Praha připomínala spíš válečnou zónu, bude trpělivost řidičů i cestujících v MHD pokoušet také řada dalších oprav. Například Technická správa komunikací na jarní a letní sezónu plánuje investice do rekonstrukcí dopravních komunikací přes dvě miliardy, na opravy se opět chystá také Dopravní podnik.
Magistrát se proto snaží získat u voličů kladné body a nedávno například představil vizi nové linky metra nazvané „O“. Koalice stihne už jen zadat studii proveditelnosti, která má být hotová v roce 2025. Poprvé kopnout do země by se pak mělo ještě o dalších osm let později, po vyřešení problémů s pozemky nebo stavebním povolením.
Je tedy otázkou, zda vizionářský plán může u voličů pomoci. Dnešní koalice si v uplynulých třech letech naštvala především řidiče, které se snaží vytlačovat mimo centrum metropole. Navíc se nekonal ani slibovaný pokrok při budování městského a pražského okruhu, které mají ulevit dopravě v centru. Nesplněny zůstaly i další sliby.
Na co koalice lákala před posledními volbami a kolik toho splnila? A co ještě stihne napravit do podzimu? Více se dočtete v aktuálním čísle týdeníku Hrot.