Společnost Disney slibuje, že se od nynějška namísto podpory diverzity zaměří jen na zábavu (ilustrační foto)
Shutterstock.com
Politika a Hollywood
Disney couvá z inkluze a rozmanitosti. Bude produkovat konzervativní filmy a pohádky
K tažení Trumpovy administrativy proti politice podpory rozmanitosti, rovnosti a inkluze se přidává stále více firem. Dalším na seznamu je hollywoodské studio Disney, které se více zaměří na své obchodní cíle.
redaktor
Hollywoodský velikán The Walt Disney Company, pod jehož křídla spadají i studia Pixar, Lucasfilm nebo Marvel Studios, oznámil svým zaměstnancům, kterých je 230 tisíc, že už nebude klást důraz na politiku rozmanitosti, rovnosti a inkluze (DEI), jež se rozšířila v minulých letech během administrativy dnes již bývalého prezidenta USA Joea Bidena nejen ve státní správě, ale také v byznysovém a korporátním prostředí.
Generální ředitel zábavní korporace Bob Iger svým podřízeným oznámil, že se společnost nyní zaměří na své obchodní cíle a vnitřní hodnoty. Hlavním posláním Disney nemá být prosazování politické agendy – DEI Trumpova administrativa zásadně odmítá –, ale má hlavně přinášet zábavu veřejnosti. Na memorandum zaměstnancům upozornil web Business Insider.
Změna přístupu ovlivní také obsah produkovaných filmů a seriálů. Očekává se, že náměty celovečerních filmů a kreslených pohádek budou méně zdůrazňovat prvky odlišnosti, jako tomu bylo u filmů Black Panther nebo Coco.
Změní se rovněž odměňování zaměstnanců. Už nebudou dostávat bonusy podle výkonnostního faktoru „diverzita a inkluze“, ale nově budou bonifikováni faktorem „strategie talentů“, jenž má ve větší míře zohlednit obchodní úspěchy daného pracovníka.
Firma, kterou proslavil myšák Mickey, se chce pro příště vyhnout politickým skandálům. V roce 2022 totiž společnost Disney kritizovala floridský zákon, kterému se říká „Don’t Say Gay“, jenž zakazuje výuku sexuální orientace a genderové identity na základních školách.
Soudní spor mezi guvernérem Floridy Ronem DeSantisem a The Walt Disney Company se táhl dva roky. Nyní se chce Disney prezentovat jako rodinná značka, která je na americkém trhu déle než sto let a neplete se do politiky.
Iger tvrdí, že společnost chce zaměstnávat nejtalentovanější lidi na celém světě. V případě obsahu se chce zaměřit na „nezapomenutelné příběhy, zážitky a produkty, které baví a rezonují po celém světě“.
Změny v obsahu filmů se už projevily v případě studia Pixar, které odstranilo z animovaného seriálu Win or Lose pro streamovací platformu Disney+ transgender postavu.