„Bohemka“ roste v prodejích (ilustrační foto)
Shutterstock.com
Byznys s alkoholem
Bohemia Sekt roste, prodal skoro 30 milionů lahví za rok. Stoupá zájem o nealko bublinky
Čeští spotřebitelé už pijí šumivá vína po celý rok, nejen při oslavách.
čtk
Skupina Bohemia Sekt prodala v loňském roce přes 29,5 milionu lahví sektů, šumivých nápojů a tichých vín. Meziročně jde o třináctiprocentní nárůst, řekl dnes ČTK Martin Fousek, marketingový ředitel největšího výrobce sektů a vín v České republice. Meziročně posílil prodej šumivých i tichých vín.
„Na českém trhu jsme loni prodali bezmála 20,5 milionu lahví šumivých vín a nápojů (meziročně o necelých 17 procent více). Nejoblíbenější značkou v portfoliu je nadále Bohemia Sekt,“ uvedl Fousek.
„Zajímavým nárůstem prochází segment nealkoholických alternativ šumivých vín, kdy nealkoholická varianta Bohemia Sektu tvoří už osm procent celkového prodeje značky,“ doplnil. Výrazný růstový trend podle něj pokračoval u segmentu prosecca, konkrétně u značky Prosecco Mionetto.
„V kategorii tichých vín dodala společnost Bohemia Sekt na český trh v loňském roce celkem 8,7 milionu lahví, (meziročně přes pět procent navíc), zejména značek Habánské sklepy, Víno Mikulov a Víno Motýl,“ uvedl marketingový ředitel.
Rozhodující byl podle něj tradičně konec roku, kdy skupina prodává až 30 procent ročního objemu šumivých vín. Značka Bohemia Sekt dnes nabízí 19 různých druhů svých sektů včetně tří nealkoholických produktů, jejichž prodeje rostou hlavně díky mladé generaci. Podle Fouska už čeští spotřebitelé pijí šumivá vína po celý rok, nejen při oslavách.