Babišovu „reklamku“ v Čapím hnízdě vyšetřuje policie. Snad jí to nebude trvat moc dlouho
Expremiéra Andreje Babiše (ANO) dohání další kauza spojená s Čapím hnízdem. Vedle toho, že soud zatím pravomocně nerozhodl o dotačním podvodu, prověřuje policie možný daňový únik ohledně reklamy.
redaktor
Je totiž krajně podezřelé, že si 21 podniků z koncernu Agrofert zakoupilo u Farmy Čapí hnízdo za několik let reklamní služby za stovky milionů korun. A to ještě v době, kdy se Babišovo středočeské sídlo teprve stavělo. Proto to vypadá spíše na to, že peníze nešly na reklamu, ale pomáhaly Čapímu hnízdu splácet úvěr a Agrofertu zase snížit daně.
Nejde vlastně o novou informaci. Na pochybnosti ohledně zadávání reklamy upozornila českou stranu už před devíti lety německá finanční správa. Nezdála se jí reklama, kterou si u Čapího hnízda objednala německá chemička SKW Piesteritz – samozřejmě také z holdingu Agrofert.
Jenže zpráva dorazila do Prahy v době, kdy byl ministrem financí právě Babiš, jehož později vystřídala oddaná a věrná Alena Schillerová. Takže ohledně „reklamní větve“ kauzy Čapí hnízdo se spíše nekonalo, než konalo.
Až teď, kdy resort financí není pod vedením hnutí ANO, bylo pravomocně potvrzeno, že finanční správa doměřila Agrofertu daň 1,2 milionu korun za reklamu v Čapím hnízdě.
Vzhledem k tomu, že byl konkrétně vyčíslen tento nedoplatek, může v prověřování případného daňového úniku pokračovat rovněž policie.
Snad jí vyšetřování této kauzy, ať už dopadne jakkoli, nebude trvat tak dlouho jako u podezření z dotačního podvodu, kvůli němuž skončil u soudu i sám Babiš.