Balení deseti vajec velikosti M v akcích vyjde v průměru na 45,18 koruny
Shutterstock.com
Suroviny na velikonoční pečení opět podražily. Nejvíc vejce a vanilkový cukr
Průměrné náklady na jednoho velikonočního beránka podle analýzy činí 57,66 koruny, což je o 16 procent více než loni. Příprava mazance se prodraží o pětinu na 81,27 koruny.
čtk
Balík základních surovin na velikonoční pečení letos stojí v průměru 175,2 koruny, o 13 procent více než loni. Zdražila zejména vejce a vanilkový cukr, přičemž vejce o 57 procent a vanilkový cukr o 66 procent.
Vyplývá to z analýzy akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců v Česku od společnosti Česká distribuční, kterou má ČTK k dispozici. Ceny Česká distribuční zjišťovala na přelomu března a dubna.
„Milovníci pečení si za většinu surovin bohužel budou muset připlatit. Vejce, která jsou jednou z nepostradatelných položek na seznamu, meziročně zdražila takřka o 60 procent,“ uvedl manažer marketingu a komunikace v České distribuční Jaroslav Staněk.
Balení deseti vajec velikosti M v akcích podle analýzy vyjde v průměru na 45,18 koruny, sáček vanilkového cukru na 4,36 koruny. Meziročně o třetinu více – tedy 23,24 koruny – stojí 100 gramů mandlí.
O 22 procent na 10,43 koruny zdražilo stejné množství rozinek. Nárůst o 11 procent na 16,41 koruny analýza uvádí u kilogramu pšeničné polohrubé mouky a zvýšení o osm procent na 47,57 koruny u 250gramové kostky másla.
Naopak levnější než loni jsou cukr krupice, polotučné mléko a prášek do pečiva. Kilogram cukru krupice stojí o 34 procent méně, v průměru 13,57 koruny. Na litru polotučného mléka lidé ušetří pětinu a na prášku do pečiva 15 procent, přičemž mléko v akcích stojí 12,07 koruny a prášek do pečiva 2,36 koruny.
Průměrné náklady na jednoho velikonočního beránka podle analýzy činí 57,66 koruny, což je o 16 procent více než loni. Příprava mazance se prodraží o pětinu na 81,27 koruny. Suroviny na velikonoční pečení řetězce podle analýzy nabízí s průměrnou slevou 24 procent.
Společnost Česká distribuční patří pod skupinu Vltava Labe Media. Do poštovních schránek doručuje zásilky, reklamní tiskoviny nebo drobné reklamní předměty. Uvádí o sobě, že ročně rozveze asi 1,6 miliardy letáků, čímž týdně osloví zhruba 4,1 milionu domácností.