Problém jménem wolfram: Čína ovládá 80 procent světové produkce strategicky důležitého kovu

Wolfram je téměř stejně tvrdý jako diamant a je nezbytný k výrobě čipů i zbraní. Nouze o něj představuje nové těžiště boje o světovládu.

Wolfram je téměř stejně tvrdý jako diamant a je nezbytný k výrobě čipů i zbraní. Nouze o něj představuje nové těžiště boje o světovládu.

Celý článek
0

Jako infarkt očního nervu. Lidem, kteří berou Ozempic nebo Wegovy, hrozí náhlé oslepnutí, varuje studie

Léky proti cukrovce, nyní ale hojně užívané i zdravými lidmi na hubnutí, mohou podle vědecké studie způsobit slepotu. Jejich výrobce, firma Novo Nordisk, se ale brání s tím, že počet případů náhlého oslepnutí je příliš malý na to, aby z něj bylo možné vyvozovat takové závěry. 

Léky proti cukrovce, nyní ale hojně užívané i zdravými lidmi na hubnutí, mohou podle vědecké studie způsobit slepotu. Jejich výrobce, firma Novo Nordisk, se ale brání s tím, že počet případů náhlého oslepnutí je příliš malý na to, aby z něj bylo možné vyvozovat takové závěry. 

Celý článek
0

Jak čínská mafie pere miliardy dolarů mexických drogových kartelů

Síť ilegálních bank financuje výrobu a distribuci fentanylu v USA. Úřady jen obtížně hledají protizbraň.

Síť ilegálních bank financuje výrobu a distribuci fentanylu v USA. Úřady jen obtížně hledají protizbraň.

Celý článek
0

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer: Elektroauta lidem nutit nechceme

Zuří velká automobilová revoluce a tradiční výrobci najednou musí bojovat o své místo na slunci. Nic není dané. Nově myslet se musí naučit i automobilka Škoda. Její CEO Klaus Zellmer poskytl rozhovor pro první vydání nového stylového měsíčníku HROT.

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer: Elektroauta lidem nutit nechceme
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer | foto Michal Čížek, Hrot

Klaus Zellmer vede automobilku Škoda téměř dva roky. Přišel sem po skoro dvouletém působení v domovském Volkswagenu, ještě předtím pět let šéfoval Porsche v Americe. V rozhovoru s redaktory Hrotu Pavlem Štruncem a Miroslavem Zámečníkem mluví o své vášni k autům, o tom, jak přes železnou oponu sledoval československou Škodovku, o technologiích, o budoucnosti, o tom, jak jeden nákup v IKEA ovlivní výběr auta. Ale taky vypráví o svých začátcích, kdy pracoval na autech v rodinné garáži ve Stuttgartu, v Západním Německu. „I am a car guy,“ říká top manažer.

„Mým snem bylo dát si k 50. narozeninám Porsche ze stejného roku, jako jsem se narodil,“ svěřuje se Zellmer, pohodlně usazený v čele velkého stolu v bílé zasedačce. „Jenže jsem takové nemohl sehnat. Našel jsem ale Porsche 912 z roku 1969, to je rok narození mé ženy. Koupil jsem jej v zelené ‚Irish Green‘ barvě, interiér má čalounění, které vypadá jako ikonické kostky od Burberry.“

Zellmer se najednou uprostřed vyprávění otočí na své kolegy a ptá se, jestli už jim svůj vůz ukazoval, a ani ne za vteřinu se všichni skláníme nad jeho tabletem. „Vlastně jsem dospěl do fáze, kdy mi manželka řekla, že už bych si neměl kupovat další auta. Tak jsem jí řekl, že to auto není pro mě, nýbrž pro ni. Chytré, že?“ obrací se na nás pobaveně. Mimochodem, jeho Porsche má něco, co kdysi tvořilo povinnou výbavu téměř všech aut v Československu. Chvíli hledám to slovo, Zellmer mě ale předbíhá: „roof rack“, tedy střešní nosič. Jazykem našich dědů a otců to ale navždy bude „zahrádka“.

Celý rozhovor najdete v prvním čísle nového měsíčníku Hrot, které vychází 29. května a je dostupné jak v tištěné, tak digitální verzi, aby si každý našel svůj ideální způsob, jak si ho nejlépe vychutnat. Nakoupit můžete zde.