Česko, země expanzi zaslíbená. Přichází sem ukrajinský výrobce croissantů i další německý diskont

foto: koláž Hrot24/Shutterstock

Česko, země expanzi zaslíbená. Přichází sem ukrajinský výrobce croissantů i další německý diskont

Češi teď můžou očekávat agresivní marketingové kampaně, které budou spojeny s velkými slevami.

Filip Magalhães

Do Česka míří další zahraniční řetězce. Z Německa přichází německý diskont Woolworth, který chce v tuzemsku nabízet levné oblečení, doplňky a různé dekorace. Ve své domovské zemi roste tempem sto poboček za rok, obdobý úspěch teď chce zopakovat i u nás, píše Forbes. Vstoupit na český trh holdá Woolworth v druhé polovině příštího roku, jako konkurenci ho už očekávají zaběhlé řetězce Pepco, Kik nebo Action. Expanzi do Česka plánuje také diskontní Dealz, který patří do stejné skupiny jako Pepco. 

Rovněž z Německa přichází i drogerie Müller, byť v Česku se podle Deníku nejprve pokusí prosadit přes trojici Teta, Rossman a dm-drogerie markt. V příštím roce by však Müller měl otevřít svou první slovenskou pobočku, ostatně už má zápis v tamním obchodním rejstříku.

České zákazníky se teď bude snažit oslovit také ukrajinský řetězec rychlého občerstvení Lviv Croissants, který vyrábí a prodává slané i sladké plněné croissanty. Informovaly o tom Hospodářské noviny. Tento fastfood má na Ukrajině 178 poboček, před dvěma lety vstoupil i do Polska. Svou první tuzemskou restauraci otevřel v pražském nákupním centru Palladium. 

Oblíbená polská samoobsluha Biedronka se zatím do Česka nechystá, na Slovensku ale otevírá nové prodejny v pěti městech a už zahájila nábor zaměstnanců. Konkrétně jde o lokality Levice, Nové Zámky, Zvolen, Považská Bystrica a Senica. Poslední dvě zmíněné obce se nacházejí jen několik desítek kilometrů od českých hranic.

Podle Deníku stojí za příchodem nových hráčů lepší nálada na trhu po inflační krizi. Lidé nyní můžou díky konkurenci očekávat nejen širší nabídku zboží, ale i agresivní marketingové kampaně spojené s velkými slevami. Nové značky se tím snaží rychle získat zákazníky a etablovat se.

V uplynulých měsících zamířila do Česka řada zahraničních firem. Z fastfoodových řetězců se jedná například o Popeyes, brzy by svou první pražskou pobočku měla otevřít i síť Five Guys. Na místní trh se chystá také Wendy’s.

V poslední době Česko přivítalo i značku spodního prádla Victoria's Secret, francouzské vegetariánské bistro Natoo, britskou obuvní značku Jimmy Choo, slovenské knihkupectví Martinus či italskou značku zimního oblečení MooRER.