Klíč k úspěchu podle technologického miliardáře: Vášeň
Technologický podnikatel Jay Chaudhry, zakladatel několika úspěšných společností v oblasti internetové bezpečnosti, nedávno odhalil, co považuje za nejdůležitější vlastnost pro dosažení úspěchu. Podle něj je klíčovým faktorem „vášeň dosáhnout něčeho smysluplného“.
šéfredaktor
Chaudhry, jehož čisté jmění se podle časopisu Forbes odhaduje na 223,1 miliardy korun, zdůrazňuje význam vášně nad zkušenostmi či jinými faktory. „Pokud lidé nemají vášeň, nezáleží na tom, kolik mají zkušeností. Nezáleží na tom při žádné práci,“ uvedl v rozhovoru pro CNBC.
Šestašedesátiletý podnikatel vysvětluje, že vášeň pro práci ji proměňuje spíše v koníček, který si člověk užívá. To podle něj vede k efektivnějšímu budování podnikání a následně k úspěchu.
Chaudhry má za sebou pozoruhodnou kariéru. V roce 1996 založil se svou manželkou Jyoti společnost SecureIT, kterou o dva roky později prodali. Následovaly další úspěšné projekty včetně CipherTrust, který v roce 2006 prodal za 6,3 miliardy korun. Jeho poslední společnost Zscaler, zaměřená na cloudovou bezpečnost, vznikla v roce 2007.
Zajímavé je, že Chaudhry nepovažuje finanční zisk za svůj hlavní cíl. V dřívějším rozhovoru pro Business Standard uvedl: „Můj dosavadní úspěch je hlavně díky tomu, že mám jen velmi malou vazbu na peníze. Mým skutečným cílem je zajistit, aby internet a cloud byly bezpečným místem pro všechny, kdo podnikají.“
Ačkoli Chaudhryho rada o vášni může být aplikovatelná na různé definice úspěchu, ať už jde o finanční zisk, nebo osobní spokojenost, jeho obrovské jmění vyvolává otázky o možném využití těchto prostředků k řešení globálních problémů, jako je například světový hlad.