Elektromobilita
JSW vstupuje do hry: Indická ocelářská skupina míří na trh elektromobilů
Indická ocelářská skupina JSW, vedená rodinou Jindalů, se chystá vstoupit na trh elektromobilů s vlastní značkou. Předseda představenstva Sajjan Jindal v rozhovoru pro Financial Times nastínil ambici společnosti stát se významným hráčem na indickém trhu elektromobilů, který zažívá dynamický rozvoj díky rostoucímu zájmu spotřebitelů a vládní podpoře.
šéfredaktor
Rozhodnutí vytvořit vlastní značku následuje po oznámení společného podniku za 1,5 miliardy dolarů s čínskou SAIC Motor z letošního března. Tento projekt se zaměřuje na výrobu a prodej elektromobilů značky MG na indickém trhu. „Naším cílem není být pouze prodlouženou rukou čínské společnosti. Chceme vyrábět, přidávat hodnotu a prodávat přímo zde,“ uvedl Jindal.
V Aurangabádu ve státě Maháráštra plánuje JSW vybudovat továrnu určenou pro výrobu jejich vlastní značky. Podle Aurangabad Industrial City by investice ve výši 272 miliard rupií měla vytvořit 5200 pracovních míst a zaměřit se na výrobu elektromobilů i komerčních vozidel.
Trh elektromobilů pod tlakem regulací
Zatímco Čína díky masivním státním podporám zažívá boom elektromobilů, v Indii tvoří tento segment pouze 2 % trhu s osobními automobily, což odpovídá zhruba 100 000 vozů ročně. Situace se ale mění, zvláště mezi majetnějšími zákazníky. MG Motor India nedávno uvedla na trh model Windsor, jehož výroba je i přes plně obsazené kapacity limitována na 50 000 vozů.
Indie zároveň zpřísňuje regulace na čínské investice. Vláda premiéra Módího například zamítla návrh BYD na společný podnik v Hajdarábádu. Toto opatření, zavedené v reakci na hraniční střety s Čínou, omezuje investice sousedních zemí.
SAIC si proto zajistila přístup na indický trh prostřednictvím spolupráce s JSW. „Prostředky na indické operace SAIC kvůli regulacím nepřicházely,“ vysvětlil Jindal.