Milion za elektroauto? Radši ne. Evropu válcuje levná konkurence z Číny a USA

Na evropském trhu chybí laciné verze elektrických aut od evropských výrobců, jako je Volkswagen nebo Volvo. Náskok v prodejích globálně navyšují Tesla a BYD.

Na evropském trhu chybí laciné verze elektrických aut od evropských výrobců, jako je Volkswagen nebo Volvo. Náskok v prodejích globálně navyšují Tesla a BYD.

Celý článek
0

USA s Čínou se přetlačují a globalizace pod náporem praská. Jaký bude svět po obchodní válce?

Rivalita mezi Washingtonem a Pekingem ohrožuje propojování světových ekonomik, ale ukazuje se, že globální systém je odolnější, než by se mohlo zdát.

Rivalita mezi Washingtonem a Pekingem ohrožuje propojování světových ekonomik, ale ukazuje se, že globální systém je odolnější, než by se mohlo zdát.

Celý článek
0

Pohroma pro prosciutto. Tradiční italskou pochoutku ohrožuje prasečí mor

Na Apeninském poloostrově se šíří nejhorší prasečí epidemie od konce 60. let minulého století. Virus afrického moru prasat byl zjištěn v severních regionech Lombardie a Emilia-Romagna.

Na Apeninském poloostrově se šíří nejhorší prasečí epidemie od konce 60. let minulého století. Virus afrického moru prasat byl zjištěn v severních regionech Lombardie a Emilia-Romagna.

Celý článek
0

Jižní Korea vyšetřuje požáry elektromobilů: Výrobci baterií pod lupou

Jižní Korea se chystá zavést nová bezpečnostní opatření pro elektromobily v reakci na nedávný požár v podzemní garáži v Inčchonu. Ministerstvo dopravy plánuje změnu zákonů, která by výrobce elektromobilů zavázala ke zveřejňování značky použitých baterií.

Jižní Korea vyšetřuje požáry elektromobilů: Výrobci baterií pod lupou
Jižní Korea vyšetřuje požáry elektromobilů: Výrobci baterií pod lupou | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

Bezpečnostní krok následuje po incidentu z minulého týdne, kdy se v podzemní garáži vznítil elektrický sedan Mercedes-Benz vybavený bateriemi od čínské společnosti Farasis Energy. Požár, jehož likvidace trvala více než osm hodin, poškodil přibližně 140 vozidel a vedl k hospitalizaci 23 osob kvůli nadýchání kouře.

Současná legislativa vyžaduje, aby výrobci automobilů zveřejňovali pouze omezené informace o bateriích, jako je jejich kapacita. Nový návrh by měl rozšířit tyto požadavky o uvedení konkrétního výrobce baterie.

Statistiky soulského velitelství pro požáry a katastrofy ukazují, že v letech 2013 až 2022 došlo v jihokorejských podzemních parkovištích k 1399 požárům, přičemž 43,7 % z nich bylo způsobeno vozidly. Více než polovina těchto automobilových požárů měla původ v elektrických zdrojích.

Podle analytičky Esther Yimové ze Samsung Securities může série požárů elektromobilů v podzemních garážích prohloubit nedůvěru spotřebitelů v tato vozidla a prodloužit současný pokles trhu. Yimová zdůrazňuje potřebu uklidňujících opatření ze strany výrobců automobilů a baterií.

Opatření přichází v době, kdy globální poptávka po elektromobilech klesá. Hyundai Motor nedávno oznámil rozšíření nabídky hybridních vozů, zatímco výrobce baterií LG Energy Solution snížil svůj roční prodejní cíl.