nákupní centrum Oáza na Kladně má nového majitele

nákupní centrum Oáza na Kladně má nového majitele

se souhlasem Fond Schönfeld & Co Prémiové nemovitost

Fond Schönfeld & Co Prémiové nemovitosti úspěšně dokončil akvizici obchodního centra Oáza Kladno

Do fondu Schönfeld & Co Prémiové nemovitosti, spadající pod skupinu RSBC, nově patří obchodní centrum Oáza Kladno. Jedná se o dosud největší investiční transakci fondu. Očekává se, že akvizice přispěje k růstu průběžných výnosů o více než 60 milionů Kč ročně. Cenu prodeje se strany rozhodly nezveřejňovat.

Transakce obchodního centra Oáza Kladno proběhla 20. prosince 2024. Jedná se o první retailovou nemovitost v portfoliu fondu Schönfeld & Co Prémiové nemovitosti. „Pořízení nákupního centra Oáza Kladno je významným krokem v naší dlouhodobé strategii diverzifikace a zajištění stabilních výnosů pro naše investory. Nový projekt nejenže posiluje stávající portfolio, ale také dokládá naši schopnost zvládat i velice složité transakce. Chtěl bych proto také poděkovat i všem, kteří se podíleli na realizaci této akvizice,“ uvádí Miloš Filip, investiční ředitel RSBC investiční společnosti.

Akvizice přispěje k další diverzifikaci portfolia fondu, jež nyní pokrývá čtyři segmenty: retail, kanceláře, výrobu/logistiku a rezidenční nemovitosti. Mimo nově nabyté centrum do něj patří například logistický areál REDA, komerční centrum Platinium Brno nebo nově zrekonstruovaný bytový dům Rezidence Norská v Praze.

Fond odhaduje, že akvizice Oázy Kladno významně přispěje k jeho celoroční výkonnosti, hodnota samotného obchodního centra se nyní podílí na přibližně 35 % celkové tržní hodnoty nemovitostí v majetku fondu. K výhodnosti samotné akvizice je třeba přičíst i strategickou lokalitu, jelikož je obchodní centrum Oáza Kladno stabilním retailovým parkem, který těží z výborné spádovosti a kombinace zavedených značek mezi nájemci, jako jsou Alza, Billa, Lidl nebo Sportisimo. „Za nákupem stála obsáhlá analýza prostředí i aktuálních trendů, které poukazují na zvyšující se oblíbenost retail parků. Právě obchodní centra na periferii měst s jednoduchým přístupem a možnosti zaparkovat přímo u vybrané prodejny se stávají čím dál populárnější pro zákazníky i prodejny. V případě Oázy Kladno se zároveň jedná o velice atraktivní lokalitu i z hlediska rozvoje, jelikož se v blízkém okolí plánuje rozšiřovat rezidenční bydlení,“ dodává Miloš Filip, investiční ředitel RSBC investiční společnosti.