Dodge: Elektrický rebel, který bourá stereotypy

Dodge: Elektrický rebel, který bourá stereotypy

se svolením Stellantis

Dodge EV

Dodge: Elektrický rebel, který bourá stereotypy

Dodge vstupuje do světa elektromobilů s razancí, kterou lze čekat od značky známé svými vozy. Jeho nový elektrický model Dodge Charger Daytona slibuje zachovat vše, co dělá muscle cars tak ikonickými – syrový výkon, výrazný design a nezaměnitelný zvuk. Ačkoliv elektromobily obvykle hrají na notu ekologické zodpovědnosti, Dodge přistupuje k věci po svém. Kampaň s názvem „Save the Planet“ (Zachraňme planetu) se záměrně vymezuje vůči konkurenci a nasazuje tón, který je dravý, ironický a provokativní.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Ironie, která osloví tradicionalisty

Reklama začíná záběry na přírodu a městské scenérie, kdy vypravěč zdůrazňuje, že Dodge přechází na elektromobily, aby chránil planetu. To však trvá jen pár sekund – tón se rychle mění. Narážky na „nudné, bezduché, samořídící krabice na spaní“ v kontrastu s agresivní jízdou Chargeru Daytona posílají jasný vzkaz: elektrifikace neznamená ztrátu charakteru. Spoty končí hrdým prohlášením, že jde o „nejvýkonnější muscle car na světě“.

„‘Save the Planet’ mluví o síle Dodge způsobem, jakým to umí jen Dodge,“ řekl Raj Register, marketingový ředitel Stellantis North America. „Ironicky, nebo spíše s pořádnou dávkou výbušnosti, Dodge stvrzuje své místo na vrcholu s uvedením elektrického Chargeru Daytona. Ten zůstává věrný odkazu amerických muscle cars jakožto nejrychlejšího a nejsilnějšího vozu svého druhu.“

Technologie s duší

Dodge se chlubí, že Charger Daytona neztrácí nic z typického zážitku muscle cars, a to díky technologiím, jako je patentovaný Fratzonic Chambered Exhaust. Tento systém simuluje burácivý zvuk tradičního motoru, čímž vyvrací představu o tichých elektromobilech. Dalšími vychytávkami jsou Sport Mode a Powershot, které umocňují pocit z jízdy. V souladu s kampaní značka nabízí i merchandise, například mikiny s nápisem „Believe in a Higher Horsepower | Save the Planet“.

Dva základní modely – Dodge Charger Daytona R/T a luxusnější Charger Daytona Scat Pack – přicházejí jako dvoudveřové vozy. Čtyřdveřové varianty jsou plánovány na příští rok. Tím Dodge rozšiřuje svou nabídku v rámci multi-energetické strategie.

Tlak na elektromobilitu roste

Zatímco americký trh s elektromobily zpomaluje, Dodge přináší nový impuls a doufá, že osloví nejen fanoušky klasických muscle cars, ale i nové zákazníky. Tento přístup kontrastuje například s Jaguarem, který se vydal cestou futuristického designu a barev, což vyvolalo smíšené reakce. Dodge naproti tomu staví na své tradici a dává jasně najevo, že elektrifikace nemusí znamenat ztrátu identity.

Dodge tak ukazuje, že i v éře elektrifikace lze zachovat svalnatý přístup k designu a výkonu. Nový Charger Daytona je víc než jen automobil – je to manifest, že elektromobil může být stejně výbušný a ikonický jako jeho spalovací předchůdci.