železnice

ORLEN Unipetrol investuje do budoucnosti: nové lokomotivy pro zelenější dopravu

Společnost ORLEN Unipetrol Doprava, jeden z hlavních hráčů v české železniční nákladní dopravě a člen skupiny ORLEN Unipetrol, pokračuje ve své dlouhodobé snaze o modernizaci vozového parku. K sedmi stávajícím lokomotivám Siemens Vectron MS přibydou do konce roku 2025 další čtyři, přičemž první z nich, celkově osmou, již firma převzala do užívání. Pořízení těchto nových elektrických lokomotiv je součástí strategie zvyšování efektivity a udržitelnosti přepravních služeb, čímž se firma aktivně podílí na snižování emisí CO2 a plnění cílů skupiny ORLEN Unipetrol, která si klade za cíl snížit emise uhlíku o 25 % do roku 2030 a dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050.

Společnost ORLEN Unipetrol Doprava, jeden z hlavních hráčů v české železniční nákladní dopravě a člen skupiny ORLEN Unipetrol, pokračuje ve své dlouhodobé snaze o modernizaci vozového parku. K sedmi stávajícím lokomotivám Siemens Vectron MS přibydou do konce roku 2025 další čtyři, přičemž první z nich, celkově osmou, již firma převzala do užívání. Pořízení těchto nových elektrických lokomotiv je součástí strategie zvyšování efektivity a udržitelnosti přepravních služeb, čímž se firma aktivně podílí na snižování emisí CO2 a plnění cílů skupiny ORLEN Unipetrol, která si klade za cíl snížit emise uhlíku o 25 % do roku 2030 a dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050.

Celý článek
0

Rychlovlakem po Česku? Projekt nabírá zpoždění, Kupka řekl proč

Ministr dopravy Martin Kupka teď slibuje, že rychlovlakem pojedeme v Česku do deseti let.

Ministr dopravy Martin Kupka teď slibuje, že rychlovlakem pojedeme v Česku do deseti let.

Celý článek
0

Dopravní peklo pro řidiče. V Texasu jezdí monster vlaky dlouhé 4,5 kilometru

Nákladní vlaky, které mají délku přesahující 4,5 kilometru, stále častěji brázdí železniční tratě po státě Texas. Pro řidiče aut to znamená obrnit se trpělivostí, pokud vlak zrovna křižuje silnici. Auta musí čekat přes sedm minut, až vlakové monstrum projede.

Nákladní vlaky, které mají délku přesahující 4,5 kilometru, stále častěji brázdí železniční tratě po státě Texas. Pro řidiče aut to znamená obrnit se trpělivostí, pokud vlak zrovna křižuje silnici. Auta musí čekat přes sedm minut, až vlakové monstrum projede.

Celý článek
0

Předražený Barrandovský most? Zapomeňte, nejdražším projektem světa je dopravní síť EU za 14 bilionů

Jaké jsou nejnákladnější infrastrukturní projekty světa? Nejznámější jsou sice vize ropných šejků v oblasti Perského zálivu, nejdražším projektem ale zůstává transevropská dopravní síť v přepočtu za 600 miliard dolarů.

Jaké jsou nejnákladnější infrastrukturní projekty světa? Nejznámější jsou sice vize ropných šejků v oblasti Perského zálivu, nejdražším projektem ale zůstává transevropská dopravní síť v přepočtu za 600 miliard dolarů.

Celý článek
0

Pomoc pro dojíždějící: Středočeský kraj jedná s Prahou o posílení vlaků a tramvají

Staví se také množství P+R parkovišť a parkovacích domů.

Staví se také množství P+R parkovišť a parkovacích domů.

Celý článek
0

Kanadští železničáři začali stávkovat, vláda je nahnala zpátky do práce

Šéf odborů obvinil firmy, že jsou kvůli vyššímu zisku ochotné ohrozit bezpečnost na železnici.

Šéf odborů obvinil firmy, že jsou kvůli vyššímu zisku ochotné ohrozit bezpečnost na železnici.

Celý článek
0

Američané zvyšují na Angolu nátlak, aby ovládli železnici s mědí

Spojené státy chtějí za každou cenu kontrolovat železnici, která dopraví měď z Konga do Angoly. Cílem je omezit vliv Číny.

Spojené státy chtějí za každou cenu kontrolovat železnici, která dopraví měď z Konga do Angoly. Cílem je omezit vliv Číny.

Celý článek
0