Recenze Huawei Watch D2: chytré hodinky i lékařská ordinace v jednom

Firma Huawei představila novou řadu svých chytrých hodinek. A jeden z modelů jsme vyzkoušeli doslova na vlastní kůži. Jak test zdravotních hodinek Huawei Watch D2, které se pyšní například funkcí měření krevního tlaku, dopadl?

Firma Huawei představila novou řadu svých chytrých hodinek. A jeden z modelů jsme vyzkoušeli doslova na vlastní kůži. Jak test zdravotních hodinek Huawei Watch D2, které se pyšní například funkcí měření krevního tlaku, dopadl?

Celý článek
0

Volkswagen chce uzavřít továrnu v Číně, kde se vyrábějí i škodovky

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg.

Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho nejstarší čínský partner SAIC Motor plánují v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uzavřít nejméně jeden závod v Číně. Společný podnik obou automobilek SAIC Volkswagen Automobile se připravuje na to, že příští rok uzavře továrnu ve městě Nan-ťing, kde se vyrábějí vozy Volkswagen Passat a Škoda a jehož roční kapacita je 360 tisíc vozů. S odvoláním na informované zdroje to dnes uvedla agentura Bloomberg.

Celý článek
0

Brazilská schizofrenie: země chce být zeleným lídrem, zároveň ale navyšuje těžbu ropy

Největší jihoamerická ekonomika chce být na kontinentu lídrem v ochraně klimatu a přírody, zároveň ale pro boj s chudobou potřebuje těžit stále více ropy.

Největší jihoamerická ekonomika chce být na kontinentu lídrem v ochraně klimatu a přírody, zároveň ale pro boj s chudobou potřebuje těžit stále více ropy.

Celý článek
0

Předražený Barrandovský most? Zapomeňte, nejdražším projektem světa je dopravní síť EU za 14 bilionů

Jaké jsou nejnákladnější infrastrukturní projekty světa? Nejznámější jsou sice vize ropných šejků v oblasti Perského zálivu, nejdražším projektem ale zůstává transevropská dopravní síť v přepočtu za 600 miliard dolarů.

Předražený Barrandovský most? Zapomeňte, nejdražším projektem světa je dopravní síť EU za 14 bilionů
Mezi nejdražší projekty světa patří Neom City v Saúdské Arábii | neom.com (publikováno se svolením)

I když navýšení rozpočtu za opravu Barrandovského mostu na dvojnásobek – celkově na 1,1 miliardy korun – rozpoutalo veřejné rozhořčení, není to nic proti tomu, kolik stojí největší infrastrukturní projekty světa. Spolykají totiž řádově stovky miliard dolarů. Jejich žebříček zveřejnil časopis Construction Review.

Nejdražší megaprojekty, které jsou v současnosti ve výstavbě, zrekapituloval německý datový web Statista. Na první pozici se možná trochu překvapivě dostal celoevropský projekt Evropské unie v hodnotě 600 miliard dolarů (13,7 bilionu korun) transevropské dopravní sítě TEN-T.

Zahrnuje výstavbu železničních koridorů, silnic, lodních cest a dalších dopravních staveb v rámci evropské sedmadvacítky a počítá i s budoucím rozšířením na Ukrajinu a Moldavsko.

Nejdražší megaprojekty na světě (v mld. USD)
Hrot 24, Pavel Svatoš

Druhým nejdražším megaprojektem světa je výstavba futuristického města v poušti Neom City, jehož náklady se uvádějí ve výši 500 miliard dolarů (11,4 bilionu korun). Jedná se o komplex futuristických měst, jenž se staví na severozápadě Saúdské Arábie.

Ambicí Rijádu je přilákat investory a byznys z celého světa. Součástí dlouhodobé iniciativy je i stavba města The Line, jež má být poháněno výhradně obnovitelnou energií.

Prohlédněte si nejdražší projekty světa

Vizualizace projektu Neom City Vizualizace projektu Neom City Vizualizace projektu Neom City Transevropský dopravní koridor+8

Na třetím místě se podle Statisty umístil železniční projekt Gulf Railway s rozpočtem 250 miliard dolarů (5,7 bilionu korun). Projekt měl být hotov v roce 2018 s cílem propojit země na Arabském poloostrově železnicí. Výstavba se dočasně zastavila, ale opět se v ní bude pokračovat. Osobní vlaky na trase dlouhé dva tisíce kilometrů budou jezdit rychlostí 220 kilometrů v hodině.

Dalším megaprojektem v oblasti Perského zálivu je stavba nového města na severu Kuvajtu, které se jmenuje Hedvábné město (Silk City, Madínat al-Harír). Náklady mají dosáhnout 132 miliard dolarů (tři biliony korun).

Na Arabském poloostrově má vzniknout také ekonomické město krále Abdulláha severně od Džiddy v Saúdské Arábii, cenovka je stanovena na stovku miliard dolarů (2,3 bilionu korun).

Ve stejné cenové výši se pohybují i další projekty, například průmyslový koridor mezi Dillí a Bombají v Indii, vysokorychlostní železnice v Kalifornii, jež propojí San Francisko a Los Angeles (další fází bude napojení i na Las Vegas v Nevadě). Nebo takzvané Forest City v Malajsii.

Většinu těchto megalomanských projektů doprovázejí pochybnosti o jejich smysluplnosti. Dokončení se často posouvá, a s tím rostou i celkové náklady.