„Trump jako americký Hitler a ekonomický populista.“ Viceprezident Vance si nebral servítky

Nynější kandidát Republikánské strany na amerického viceprezidenta J. D. Vance před minulými prezidentskými volbami v soukromé zprávě uvedl, že jeho současný volební partner a tehdejší prezident Donald Trump „naprosto selhal“ v naplnění své platformy ekonomického populismu. Zjistil to deník The Washington Post (WP). Jeho odhalení podkopává tvrzení, kterým Vance vysvětluje, proč se z Trumpova kritika stal jeho spojencem.

Nynější kandidát Republikánské strany na amerického viceprezidenta J. D. Vance před minulými prezidentskými volbami v soukromé zprávě uvedl, že jeho současný volební partner a tehdejší prezident Donald Trump „naprosto selhal“ v naplnění své platformy ekonomického populismu. Zjistil to deník The Washington Post (WP). Jeho odhalení podkopává tvrzení, kterým Vance vysvětluje, proč se z Trumpova kritika stal jeho spojencem.

Celý článek
0

Uber plánuje v Česku expanzi do dalších měst

Uber chce dostat na platformu co nejvíc elektromobilů a hybridních aut – do roku 2028 by v jeho flotile mělo být alespoň 10 procent vozidel s alternativním pohonem. Ještě v letošním roce hodlá také nasadit do provozu několik aut na vodík.

Uber chce dostat na platformu co nejvíc elektromobilů a hybridních aut – do roku 2028 by v jeho flotile mělo být alespoň 10 procent vozidel s alternativním pohonem. Ještě v letošním roce hodlá také nasadit do provozu několik aut na vodík.

Celý článek
0

„Starce nad třicet nebereme.“ Technologické firmy upřednostňují mladé. Je to diskriminace?

Pracovat pro velké technologické společnosti vyžaduje zápal, tah na branku, znalost moderních technologií... a nízký věk. Nové srovnání technologického sektoru v USA ukázalo, že lidé ve středním a vyšším věku mají v tomto odvětví stále menší šanci na uplatnění.

Pracovat pro velké technologické společnosti vyžaduje zápal, tah na branku, znalost moderních technologií... a nízký věk. Nové srovnání technologického sektoru v USA ukázalo, že lidé ve středním a vyšším věku mají v tomto odvětví stále menší šanci na uplatnění.

Celý článek
0

Dopravní peklo pro řidiče. V Texasu jezdí monster vlaky dlouhé 4,5 kilometru

Nákladní vlaky, které mají délku přesahující 4,5 kilometru, stále častěji brázdí železniční tratě po státě Texas. Pro řidiče aut to znamená obrnit se trpělivostí, pokud vlak zrovna křižuje silnici. Auta musí čekat přes sedm minut, až vlakové monstrum projede.

Dopravní peklo pro řidiče. V Texasu jezdí monster vlaky dlouhé 4,5 kilometru
Extrémně dlouhé vlaky trápí řidiče aut hlavně v Texasu | foto Shutterstock.com

Americké federální zákony nemají žádné limity pro délku vlaků. Proto železniční společnosti stále častěji využívají co nejdelší nákladní vlaky, aby ušetřily náklady. Zejména se to projevuje u společnosti Union Pacific na území státu Texas.

Monstervlaky, jak je nazývají americká média, způsobují ale silniční síti obrovské dopravní komplikace. Než vlak přejede přes přejezd, trvá to alespoň sedm minut, vadí řidičům. Texasané si stěžují na snížení bezpečnosti a na dopravní zácpy. Nejvíce to dopadá na městkou část Pleasantville v texaském Houstonu, napsal americký deník The Wall Street Journal.

Federální limity na délku vlaků neexistují a legislativa jednotlivých amerických států nemůže regulovat vlaky, které zajišťují transport mezi americkými státy. I když už více než deset států včetně Texasu navrhlo zavedení limitu na maximální délku vlaku na 1,6 míle (2,6 kilometru).

Společnost Union Pacific v některých případech provozuje i vlaky dlouhé až šest kilometrů. V druhém čtvrtletí tohoto roku byla průměrná délka vlaků u této firmy 2,9 kilometru, ještě v roce 2018 to bylo 2,1 kilometru.

Čím delší vlak, tím se také pohybuje pomaleji. Pokud se zastaví, znamená to další nabíhající minuty pro čekající řidiče na přejezdech. Na dlouhé prostoje si stěžují hlavně řidiči sanitek, hasičských vozů, školních autobusů.

Chodci a cyklisté zase riskují přecházení přejezdů mezi jednotlivými nákladními vagony v momentě, kdy se vlak zastaví. Už v červenci takto zemřela sedmadvacetiletá žena, když se snažila proklouznout mezi vagony a vlak se dal do pohybu. Železniční nákladní přeprava je na jihu Spojených států stále více rušnější, souvisí to s nárůstem kontejnerové přepravy z přístavů na pobřeží Mexického zálivu.

Generální ředitel Union Pacific Jim Vena připustil, že vlaky projíždějící zástavbou budou vždy omezovat místní obyvatelstvo i silniční dopravu. Zdůraznil ale, že železniční doprava pomáhá snižovat emise v celém sektoru dopravy.

Vlak, který je dlouhý 4,5 kilometru, jede zhruba rychlostí 40 kilometrů za hodinu, takže než projede přes železniční přejezd, trvá to 7 minut a 12 vteřin. K tomu je ještě potřeba připočítat čas na uzavření a otevření přejezdu.

I proto jsou řidiči v Texasu stále častěji frustrovaní nekonečným čekáním u železničních přejezdů. „Lidé se ráno nemohou dostat do práce včas a naše děti podlézají vagony, aby se dostaly přes železniční koleje,“ postěžovala si členka městské rady v Houstonu Letitia Plummerová.