Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

RegioJet za půl roku přepravil vlaky čtyři miliony lidí, nejvíce rostou mezinárodní linky

Celkem RegioJet v mezinárodní železniční dopravě v prvním pololetí přepravil 920 tisíc cestujících, o 15 procent více než v roce 2019. Lidé jezdí jejími vlaky delší cesty.

RegioJet za půl roku přepravil vlaky čtyři miliony lidí, nejvíce rostou mezinárodní linky
Česká společnost RegioJet je soukromým provozovatelem vnitrostátní i mezinárodní železniční a autobusové dopravy; ilustrační foto | Shutterstock.com

Společnost RegioJet za první pololetí letošního roku přepravila po železnici čtyři miliony lidí, meziročně o 300 tisíc více. Oproti stejnému období roku 2019, tedy před pandemií covidu, dopravce přepravil o milion cestujících více. Autobusy RegioJetu v prvním pololetí tohoto roku jelo na dva miliony cestujících, podobně jako loni i v roce 2019. ČTK to řekla mluvčí společnosti Alexandra Janoušek Kostřicová.

Největší růst dopravce podle mluvčí zaznamenal na mezinárodních vlakových linkách. „Například na vnitrostátních trasách na Slovensku nebo na trase Vídeň-Budapešť vzrostl počet cestujících z 60 tisíc v roce 2019 na 330 tisíc v roce 2024,“ uvedl výkonný ředitel vlakové dopravy RegioJetu Jakub Svoboda.

Celkem RegioJet v mezinárodní železniční dopravě v prvním pololetí přepravil 920 tisíc cestujících, o 15 procent více než v roce 2019. Lidé podle mluvčí jezdí vlakem delší cesty, trasa průměrného cestujícího se zvýšila z přibližně 270 kilometrů v roce 2019 na 300 kilometrů letos. Vlaky RegioJetu letos jezdí na Slovensko, do Rakouska, Maďarska, Polska nebo na Ukrajinu.

Zájem se zvýšil také na spojích s Ukrajinou. Nejrychleji roste zájem o linku mezi Prahou a polskou Přemyšlí u hranic s Ukrajinou, loni ji podle mluvčí využilo 230 tisíc cestujících. V březnu zavedená linka Praha - Košice - Čop do konce června převezla téměř 23 tisíc cestujících.

Stabilní zůstal podle dopravce počet lidí, kteří využívají vlaky na rychlíkových linkách R23 z Kolína do Ústí nad Labem a R8 z Brna do Ostravy a Bohumína.

V autobusové dopravě si firma loňský počet cestujících udržela. Loni dopravce pořídil 20 nových patrových autobusů s uspořádáním sedadel po třech místo po čtyřech, což zahrnuje dvě sedadla vedle sebe a jedno samostatné sedadlo přes uličku.

Nové autobusy získaly podle Janoušek Kostřicové od cestujících pozitivní ohlasy, větší zájem ale zatím RegioJetu nepřinesly. Dopravce je využívá zejména na mezinárodních linkách.

Česká společnost RegioJet je soukromým provozovatelem vnitrostátní i mezinárodní železniční a autobusové dopravy. Vznikla v roce 2009 jako dceřiná společnost Student Agency Radima Jančury. Od roku 2011 provozuje pravidelnou osobní železniční dopravu.

Radim Jančura v novém lounge RegioJetu
Filip Magalhães

Pro vlaky v typické žluté barvě, které přinesly do tuzemské dálkové dopravy konkurenční prostředí, byla první vážnější nehodou čelní srážka jeho expresu a nákladního vlaku v Pardubicích na začátku června.

Při tragické nehodě čtyři lidé zemřeli a další tři desítky se zranily, škody na obou soupravách a na trati přesáhly 110 milionů korun. Podle prvních zjištění Drážní inspekce rychlík RegioJetu minul návěstidlo zakazující jízdu a vjel do postavené cesty pro nákladní vlak.