automotive

Česká republika se spojuje s Itálií ve snaze omezit přísnější sankce pro automobilový průmysl

Česká republika a Itálie se dohodly na koordinovaném postupu vůči připravovaným sankcím, které mají být uvaleny na automobilky za překračování emisních limitů oxidu uhličitého (CO2). Ministr dopravy Martin Kupka uvedl, že obě země plánují na nadcházejícím summitu EU v Budapešti předložit společnou pozici k této záležitosti.

Česká republika a Itálie se dohodly na koordinovaném postupu vůči připravovaným sankcím, které mají být uvaleny na automobilky za překračování emisních limitů oxidu uhličitého (CO2). Ministr dopravy Martin Kupka uvedl, že obě země plánují na nadcházejícím summitu EU v Budapešti předložit společnou pozici k této záležitosti.

Celý článek
0

Překvapivý závěr: Elektromobily mohou mít větší uhlíkovou stopu než klasické vozy

Nedávná finská studie publikovaná v časopise PLOS One zjistila, že domácnosti vlastnící elektromobily mohou mít vyšší uhlíkovou stopu než domácnosti s konvenčními automobily. Studie analyzovala data od téměř 4 000 respondentů a zjistila, že průměrná uhlíková stopa domácností s elektromobilem činí 8,66 tun CO2 ročně, zatímco domácnosti s tradičními vozidly produkují 8,05 tun CO2 ročně. Tento rozdíl je relativně malý, což lze částečně vysvětlit nižšími provozními náklady elektromobilů, které mohou vést k většímu množství najetých kilometrů. Nejnižší hodnotu emisí, pouhých 5,75 tun CO2 ročně, vykazují domácnosti, které nevlastní žádný automobil.

Nedávná finská studie publikovaná v časopise PLOS One zjistila, že domácnosti vlastnící elektromobily mohou mít vyšší uhlíkovou stopu než domácnosti s konvenčními automobily. Studie analyzovala data od téměř 4 000 respondentů a zjistila, že průměrná uhlíková stopa domácností s elektromobilem činí 8,66 tun CO2 ročně, zatímco domácnosti s tradičními vozidly produkují 8,05 tun CO2 ročně. Tento rozdíl je relativně malý, což lze částečně vysvětlit nižšími provozními náklady elektromobilů, které mohou vést k většímu množství najetých kilometrů. Nejnižší hodnotu emisí, pouhých 5,75 tun CO2 ročně, vykazují domácnosti, které nevlastní žádný automobil.

Celý článek
0

McLaren představuje revoluční hypersport W1

Britská automobilka McLaren odhalila svůj nejnovější supersportovní vůz – model W1. Tento výjimečný stroj, navazující na legendární modely F1 a P1, posouvá hranice výkonu i technologie v segmentu silničních hypersportů.

Britská automobilka McLaren odhalila svůj nejnovější supersportovní vůz – model W1. Tento výjimečný stroj, navazující na legendární modely F1 a P1, posouvá hranice výkonu i technologie v segmentu silničních hypersportů.

Celý článek
0

Výrobce autosedadel Adient zavře závody na Českolipsku, propustí 1100 lidí

Výrobce sedadel pro automobily Adient uzavře v souvislosti s restrukturalizací závody Trim v České Lípě a Stráži pod Ralskem, o práci přijde v nejbližších dvou letech postupně 1100 lidí. Firma tak reaguje na změny v automobilovém průmyslu.

Výrobce sedadel pro automobily Adient uzavře v souvislosti s restrukturalizací závody Trim v České Lípě a Stráži pod Ralskem, o práci přijde v nejbližších dvou letech postupně 1100 lidí. Firma tak reaguje na změny v automobilovém průmyslu.

Celý článek
0

Komentář: Jít se Škodovkou na burzu? A proč ne

Vstup Škody na burzu by přinesl zásadní změny pro český kapitálový trh. Ekonomické výsledky ukazují, že by to mohlo být výhodné jak pro Volkswagen, tak pro české investory. Otázkou zůstává, zda máme odvahu investovat do vlastní budoucnosti.

Vstup Škody na burzu by přinesl zásadní změny pro český kapitálový trh. Ekonomické výsledky ukazují, že by to mohlo být výhodné jak pro Volkswagen, tak pro české investory. Otázkou zůstává, zda máme odvahu investovat do vlastní budoucnosti.

Celý článek
0

Gigantická továrna na recyklaci baterií v Německu podpoří evropský automobilový průmysl

Německý start-up Cylib zahájil 9. září 2024 výstavbu nového recyklačního závodu na baterie v Dormagenu. S podporou významných partnerů, jako jsou Porsche a Bosch, má ambici stát se největším zařízením tohoto druhu v Evropě.

Německý start-up Cylib zahájil 9. září 2024 výstavbu nového recyklačního závodu na baterie v Dormagenu. S podporou významných partnerů, jako jsou Porsche a Bosch, má ambici stát se největším zařízením tohoto druhu v Evropě.

Celý článek
0