Komentář: Churavějící českou ekonomiku inflace opět negativně překvapila

Zejména inflační tlaky ve službách ukazují na další možný růst cen vyšší než jsou tři procenta. S příchodem nového roku a lednovým přeceněním cen soukromého sektoru by mohla inflace dále zvyšovat svoje tempo, píše v komentáři ekonom Kryštof Míšek.

Zejména inflační tlaky ve službách ukazují na další možný růst cen vyšší než jsou tři procenta. S příchodem nového roku a lednovým přeceněním cen soukromého sektoru by mohla inflace dále zvyšovat svoje tempo, píše v komentáři ekonom Kryštof Míšek.

Celý článek
0

„Moc nevíme, co se po nás chce.“ Generace Z se utápí v práci, marně čeká na instrukce

Když firma přijímá mladé zaměstnance, měla by mít nastavené funkční procesy. Ty umožní nováčkům, zejména těm s minimálními pracovními zkušenostmi, rychle se sžít s požadavky zaměstnavatele a podávat požadovaný výkon. I velké korporace však s tímto často zápasí. Absolventi tak tápou a zvažují, zda jim pracovní závazek v této podobě vůbec dává smysl. Výsledkem je častá fluktuace, která poškozuje všechny.

Když firma přijímá mladé zaměstnance, měla by mít nastavené funkční procesy. Ty umožní nováčkům, zejména těm s minimálními pracovními zkušenostmi, rychle se sžít s požadavky zaměstnavatele a podávat požadovaný výkon. I velké korporace však s tímto často zápasí. Absolventi tak tápou a zvažují, zda jim pracovní závazek v této podobě vůbec dává smysl. Výsledkem je častá fluktuace, která poškozuje všechny.

Celý článek
0

Američané pláčou nad drahými potravinami a upínají se k Trumpovi. Ten ale může jejich trápení ještě zhoršit

Lidé v USA už mají plné zuby drahých potravin a s nadějí se obracejí na Donalda Trumpa. Znovuzvolený prezident slibuje, že s cenovkami v obchodech zatočí. Toto jeho úsilí se ale může tvrdě srazit s jeho jiným, neméně hlasitým závazkem: deportacemi ilegálních migrantů. Jejich „špinavá“ a špatně placená práce totiž Yankeeům nevoní.

Lidé v USA už mají plné zuby drahých potravin a s nadějí se obracejí na Donalda Trumpa. Znovuzvolený prezident slibuje, že s cenovkami v obchodech zatočí. Toto jeho úsilí se ale může tvrdě srazit s jeho jiným, neméně hlasitým závazkem: deportacemi ilegálních migrantů. Jejich „špinavá“ a špatně placená práce totiž Yankeeům nevoní.

Celý článek
0

Elon Musk se ptá automobilky Jaguar: Prodáváte ještě auta?

Britská automobilka Jaguar, známá svou dlouhou historií a luxusními vozy, prochází zásadní proměnou. Nová reklamní kampaň, která byla nedávno představena, vzbudila rozruch nejen mezi fanoušky značky, ale i mezi širokou veřejností. Jaguar se rozhodl překročit hranice tradiční automobilové reklamy a sáhnout po radikálním přístupu – kampaň totiž neobsahuje ani jediný automobil. Ano, čtete správně, reklama na auta, ve které žádné auto neuvidíte. Místo toho se soustředí na módu, styl a energii s hesly jako "tvořte radostně" či "žijte živě".

Elon Musk se ptá automobilky Jaguar: Prodáváte ještě auta?
Elon Musk se ptá automobilky Jaguar: "Prodávate ještě auta?" | koláž Hrot24.cz - zdroj Shutterstock.com/www.jaguar.com

Jedním z nejviditelnějších prvků této změny je nové logo značky. Na první pohled zaujme kombinací velkých a malých písmen ve slově "JaGUar", což zřejmě symbolizuje přechod ke zcela nové identitě. Značka se zároveň vzdala ikonického symbolu šelmy, který byl po desetiletí synonymem pro sílu a eleganci. Inu, proč byste chtěli mít něco tak obyčejného jako symbol síly, když můžete mít... modernismus?

Šéf kreativního týmu Gerry McGovern se nechal slyšet, že značka "začíná s čistým štítem". Jaguar chce oslovit nové generace, které nejsou zatíženy představou tradičního, konzervativního výrobce luxusních automobilů. Tento nový koncept, nazvaný "Exuberant Modernism" (v překladu přibližně "bujaře moderní"), má být podle McGoverna odvážný, hravý a umělecký. Proto raději zapomeňte na ta stará auta s ikonickým designem a představte si něco hravějšího – kladiva a štětce v ruce modelů.

reklama k novému rebrandingu automobilky Jaguar

Reklama, která zobrazuje modely v pestrobarevných outfitech s kladivy a štětci v ruce, má symbolizovat přístup k vytváření budoucnosti s nadšením a energií. Na sociálních sítích vyvolala tato reklama rozporuplné reakce, přičemž se k ní vyjádřil i Elon Musk, který se vtipně zeptal: "A prodáváte ještě auta?" No, vypadá to, že Jaguar se rozhodl tuto otázku ignorovat a raději nás zahrnout módní přehlídkou.

Jaguar tím jasně deklaruje, že se nebojí změn. Přepracování značky má být o odvaze, inovacích a uměleckém výrazu, který se vymyká očekáváním. Reklama má působit jako pozvánka do světa, kde nejde jen o auta, ale o životní styl plný vášně a tvůrčí energie. Nebo alespoň o něco, co vypadá dostatečně barevně a moderně na to, aby přitáhlo pozornost – ať už prodáváte auta, nebo cokoliv jiného.