Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Do Behavia přiteče přes 55 milionů korun. S českou firmou, která zlepšuje reklamu, si plácli Nizozemci

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

Celý článek
0

Proč je český tendr na nové reaktory pro francouzskou EdF zásadní

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Celý článek
0

Volkswagen čelí v Číně cenové válce. Jeho elektromobily nejdou na odbyt

Krátce před začátkem automobilového veletrhu v Pekingu německá automobilka přiznává, že ji v prodejích elektromobilů předhání čínská konkurence.

Volkswagen čelí v Číně cenové válce. Jeho elektromobily nejdou na odbyt
Volkswagen na čínském trhu, ilustrační foto | Shutterstock.com

Největší evropská automobilka Volkswagen Group, pod kterou spadá i mladoboleslavská Škoda Auto, přiznává, že se jí na největším automobilovém trhu na světě v segmentu elektromobilů nedaří. V Číně totiž zuří nekompromisní cenová válka o přízeň více než miliardy zákazníků.

„Ceny klesají a klesají, konkurence je stále tvrdší,“ přiznal drsné konkurenční prostředí šéf čínského Volkswagenu Ralf Brandstätter krátce před začátkem autosalonu v Pekingu. Trh totiž zaplavily místní značky automobilů a zahraniční výrobci se jen těžko prosazují. Volkswagen už zažil v největší asijské ekonomice lepší časy.

Německá automobilka je na rozcestí, protože zatím zažívá ještě dobíhající vysoce ziskové prodeje aut se spalovacími motory a má tedy peníze na investice a restrukturalizaci. V prvním čtvrtletí firma z Wolfsburgu dodala na čínský trh 693 600 vozů.

Na druhou stranu v prodejích elektromobilů stále více ztrácí na čínskou konkurenci. Protože VW dodal na trh za první tři měsíce v říši středu jen 41 tisíc čistě elektrických aut, znamená to jen necelých šest procent z celkové produkce.

Čínská komunistická vláda přitom tlačí na to, aby už tento rok tvořily čtyřicet procent všech prodejů vozy s elektrickou zástrčkou. A v roce 2025 by už s akumulátory a elektromotory mělo být prodané každé druhé auto. V tom případě bude mít německá automobilka na největším trhu s vozidly stále větší problém.

Asijskému trhu s elektromobily dominuje čínská automobilka BYD. Kromě toho, že si vyrábí akumulátory sama, využila i štědré čínské vládní podpory a v segmentu elektromobilů se přetahuje s Muskovou Teslou o pozici světové jedničky.

Zatímco čínská automobilka prodala nejvíce elektrických aut v posledním kvartále roku 2023, v prvních třech měsících letošního roku ji předstihla Tesla. Oběma firmám ale prodeje mezikvartálně poklesly, protože se také poptávka u zákazníků propadla. Právě podzimní cenová válka a předhánění se ve slevách loni uměle zvýšily prodeje elektromobilů.

Jak ale poznamenala agentura DPA, západní automobilky se musí v čínských městech vyrovnat nejen s konkurencí známé značky BYD, ale celou řadou dalších, které evropský zákazník vůbec nezná. Navíc na trh vstupují noví hráči, naposledy výrobce čínských telefonů Xiaomi se svým elektrickým sporťákem.

Pro Volkswagen je pak zásadním konkurentem i americká Tesla, která vyrábí v gigatovárně v Šanghaji auta za lokálně příznivé ceny. Aby výrobci na čínském trhu uspěli, probíhá na něm skutečná cenová válka, potvrdil tajemník čínské automobilové asociace CPCA Cchuej Tung-šu, zejména v době, kdy čínská ekonomika neroste tak rychle, jak by si vládnoucí komunisté představovali.

Volkswagen nicméně slibuje, že na pekingském veletrhu představí 44 různých druhů vozů včetně značek Audi a Porsche a ukáže podle šéfa VW Olivera Blumeho inovativní sílu německé automobilky.

Automobilový expert Frank Schwope tvrdí, že pro německé značky je čínský trh zásadní a nemohou z něj odejít. Musí se snažit konkurenci přizpůsobit. Navíc jejich odchod z Číny by znamenal i snížení vlivu a tržního podílu v ostatních zemích jihovýchodní Asie, kam stále úspěšněji pronikají také čínské značky, například do Indonésie.