Komentář: Euro ztrácí váhu. Hrozí, že jej předežene čínská měna

Podle nejnovějších dat systému SWIFT se podíl eura na mezinárodních transakcích propadl na historické minimum. Navíc poměrně výrazně roste podíl čínské měny, která tak může v dohledné době euro sesadit z pozice efektivně druhé nejpoužívanější mezinárodní měny. 

Podle nejnovějších dat systému SWIFT se podíl eura na mezinárodních transakcích propadl na historické minimum. Navíc poměrně výrazně roste podíl čínské měny, která tak může v dohledné době euro sesadit z pozice efektivně druhé nejpoužívanější mezinárodní měny. 

Celý článek
0

Že děti nemají lézt po nábytku? Nesmysl, na tom našem ať se klidně vyblbnou, říkají dva tátové

Sáva Střelec pracoval v bance, pak odešel do předčasného důchodu, aby se mohl plně věnovat svým dětem. Byznysu ale neutekl, nyní vyrábí průlezkové stavebnice a pohybový nábytek pro děti.

Sáva Střelec pracoval v bance, pak odešel do předčasného důchodu, aby se mohl plně věnovat svým dětem. Byznysu ale neutekl, nyní vyrábí průlezkové stavebnice a pohybový nábytek pro děti.

Celý článek
0

Rajčata dovážená z Číny „poškozují důstojnost“ rajčat italských, tvrdí pěstitelé z Apenin

Šéf skupiny výrobců rajčatové omáčky vyzývá Brusel, aby chránil italské zemědělce před nekalou konkurencí z čínské oblasti Sin-ťiang.

Šéf skupiny výrobců rajčatové omáčky vyzývá Brusel, aby chránil italské zemědělce před nekalou konkurencí z čínské oblasti Sin-ťiang.

Celý článek
0

Je to tady. Volkswagen plánuje zavřít v Německu nejméně tři továrny

Hlavní značka VW se již léta potýká s vysokými náklady a podle výnosů výrazně zaostává za koncernovými společnostmi, jako Škoda, Seat a Audi.

Je to tady. Volkswagen plánuje zavřít v Německu nejméně tři továrny
VW již několik týdnů jedná s odbory o možném uzavření a propouštění. Podle odborů jsou nyní na stole konkrétní plány; ilustrační obrázek | Hrot24, vygenerováno v Midjourney

Největší evropská automobilka Volkswagen plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst. Chce tak snížit náklady a zvýšit konkurenceschopnost. Uvedla to podle agentury DPA šéfka podnikové rady Volkswagenu Daniela Cavallová na akci, na které informovala zaměstnance o plánech vedení. VW již několik týdnů jedná s odbory o možném uzavření a propouštění. Nyní jsou na stole konkrétní plány.

Podle odborů je ohrožen zejména závod v Osnabrücku, který nedávno přišel o nadějnou zakázku od automobilky Porsche. Navíc vedení plánuje propouštění a v ohrožení jsou podle odborů desítky tisíc pracovních míst. Celá oddělení mají být uzavřena nebo přesunuta do zahraničí.

„Tyto plány se týkají všech německých závodů značky VW. Žádný z nich není v bezpečí,“ řekla Cavallová bez dalších podrobností. Samotná značka VW v Německu zaměstnává zhruba 120 tisíc lidí, z toho asi polovina jich pracuje ve Wolfsburgu. Celkem má automobilka v Německu deset výrobních závodů a včetně dalších značek téměř 300 tisíc zaměstnanců.

VW v září formálně vypověděl dohodu o zajištění pracovních míst, která bránila propuštění zaměstnanců v jeho německých podnicích. Dohoda platila od roku 1994. Propouštět by mohl začít od poloviny roku 2025. Začátkem září také firma uvedla, že nevylučuje zavírání závodů a propouštění.

Vedení firmy a odborová organizace IG Metall se ve středu sejdou ke druhému kolu jednání o vnitropodnikové mzdové dohodě. Již v prvním kole, které se konalo v září, VW odmítl požadavky IG Metall na zvýšení mezd o sedm procent a místo toho trval na úsporách. VW zatím neposkytl žádné další podrobnosti. Podle Cavallové VW nyní požaduje snížení mezd o deset procent a nulové zvýšení v příštích dvou letech.

Česko chce vypínat uhlí, aniž by mělo náhradu. Budeme elektrárny dotovat?

„Volkswagen drtí vysoké ceny energií, tíživé bruselské regulace, zelená agenda či nezachycený nástup elektromobility,“ uvedl hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.

„Automobilka rovněž doplácí na chyby managementu, jenž se po skandálu Dieselgate před devíti lety snažil tak horlivě a nekriticky následovat často spíše ideologicky nastavené cíle Bruselu, až se ocitl v jedné z nejtěžších chvil ve své takřka 90leté historii, během níž dosud nikdy nezavřel žádnou svoji německou fabriku, což je tedy čin, jejž nyní zvažuje,“ doplnil.

Hlavní značka VW se již léta potýká s vysokými náklady a podle výnosů výrazně zaostává za koncernovými společnostmi, jako Škoda, Seat a Audi.