Konec německého mýtu? Volkswagenu láme vaz historicky zakořeněné toxické řízení

Automobilka Volkswagen čelí největší krizi ve své historii. Někdejší tahoun německé ekonomiky láme rekordy v zadlužení, už za týden má začít série zaměstnaneckých stávek, jež by mohla ochromit celé odvětví. Kde se stala chyba? Pro odpověď se musíme vrátit do minulosti.

Automobilka Volkswagen čelí největší krizi ve své historii. Někdejší tahoun německé ekonomiky láme rekordy v zadlužení, už za týden má začít série zaměstnaneckých stávek, jež by mohla ochromit celé odvětví. Kde se stala chyba? Pro odpověď se musíme vrátit do minulosti.

Celý článek
0

Závislosti na lithiu z Číny se jen tak nezbavíme, přesun řetězce na Západ není rentabilní

Vybudování dodavatelského řetězce pro produkci lithia v Severní Americe a Evropě v takovém rozsahu, aby bylo možné obejít Čínu, je v současné době z ekonomického hlediska nereálné. Alespoň to tvrdí společnost Albemarle, největší světový producent lithia.

Vybudování dodavatelského řetězce pro produkci lithia v Severní Americe a Evropě v takovém rozsahu, aby bylo možné obejít Čínu, je v současné době z ekonomického hlediska nereálné. Alespoň to tvrdí společnost Albemarle, největší světový producent lithia.

Celý článek
0

Esej: Hlavolam peněz ve 21. století

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Celý článek
0

Unicorn zajistí dobíjení pro Komerčku

IT skupina Unicorn Vladimíra Kováře je klíčovým dodavatelem pro energetiku, stále větší roli však hraje i na poli elektromobility

Unicorn zajistí dobíjení pro Komerčku
ilustrační foto | Archiv

Společnost ChargeUp spadající pod Unicorn, která zajišťuje instalaci a provoz dobíjecích stanic pro elektromobily, včetně robustního systému vzdáleně řídícího a regulujícího dobíjení, získala dalšího velkého zákazníka.

ChargeUp nově dodá 89 dobíječek pro Komerční banku. „Do konce března je v plánu instalovat celkem 62 dobíjecích stanic v pražské pobočce ve Stodůlkách, čtrnáct stanic na Václavském náměstí a třináct ve školicím centru v Libohošti,“ upřesnil Ondřej Synek, obchodní ředitel ChargeUpu. Jde jen o první fázi, následovat by měly další stanice v pobočkách v regionech.

Počet dobíjecích bodů ve správě Unicornu v Česku se tak přiblíží tisícovce, mezi zákazníky patří třeba řetězec Billa či Teplárny Brno. Dvě stovky dobíječek provozuje společnost také v mladoboleslavském areálu Škody Auto. Podle Centra dopravního výzkumu bylo přitom loni v Česku celkem 1525 veřejných dobíjecích bodů, což vypovídá o pozici, jakou ChargeUp na trhu má.