Hrot24.cz
Ubisoft má plán. Hráčům z něj vstávají vlasy hrůzou

Ubisoft

Ubisoft má plán. Hráčům z něj vstávají vlasy hrůzou

Francouzský herní gigant Ubisoft je, zdá se, nepoučitelný. Po sérii zklamání a nezájmu hráčů o jeho herní novinky oznámil novou strategii. Plány na unylé nekonečné světy a herní postavy vygenerované umělou inteligencí ale pravděpodobně žádnou radost nevzbudí.

Vladimír Barák

Poslední herní tituly vyvíjené a vydané Ubisoftem příliš velkou díru do světa neudělaly. Nový Prince of Persia sice zaujal herní recenzenty, ale finančně propadl. Avatar: Frontiers of Pandora se měl svést na vlně s mimořádně úspěšným pokračováním filmového hitu Avatar režiséra Jamese Camerona. Jenže ani tady se úspěch nedostavil – rozsáhlý a barevný svět trhem prakticky jen prosvištěl.

A dlouho vyvíjená pirátská akce Skull and Bones? Škoda mluvit. Tento propadák je v podstatě nejhorším AAA herním počinem od vydání nešťastného The Lord of the Rings: Gollum. Hra je dalším důkazem, že ani atraktivní pirátská tematika a otevřený svět nejsou zárukou kvalitního titulu, když hře chybí srdce a vývojářům invence.

Firmu nad vodou nakonec podle nově prezentovaných finančních výsledků podržela nestárnoucí střílečka Rainbow Six: Siege a dobré přijetí nového přírůstku do série Assassin's Creed, konkrétně komorněji laděný díl Mirage. I díky nim se firma nakonec může pochlubit rekordními tržbami, ačkoli se jinak nové hry příliš neprosadily. Tržby Ubisoftu meziročně vzrostly o 27 procent a dosáhly 2,3 miliardy eur.

Kdo by ale čekal, že se ze série zklamání Ubisoft poučil, je na omylu. Co plánuje vydavatel pro další období? Ve zkratce nás prostě zahltí generickými světy, herními mechanismy i postavami.

Ubisoft se podle svého CEO Yvese Guillemota chce soustředit na to, čím se podle něj firma proslavila a čím zaujala herní trh. „Rozhodli jsme se hrát podle našich silných stránek a zlepšujeme naše strategické zaměření na dvě oblasti: dobrodružství s otevřeným světem a zážitky nativní pro hry jako služby,“ píše manažer ve finanční zprávě.

Nebo-li to, co hráči na titulech firmy v posledních letech silně kritizovali, tedy obrovské (ale často mrtvé) světy poseté ikonkami s úkoly i událostmi a nekonečné grindění v rámci opakujících se misí se mají stát hlavním vzorcem pro úspěch budoucích her. Ty budou dostávat nový obsah a vylepšení, hráči se pravděpodobně mohou těšit na nálože placených DLC. Protože pokud u nich něco zafunguje, Ubisoft se je pokusí vyždímat, co to půjde.

Ubisoft chce také výrazněji přitlačit na užívání své technologie NPC Neo. Tento technický prototyp počítá s tím, že by vedlejší postavy herních světů byly navrženy a poháněny umělou inteligencí. Znamenalo by to méně práce pro herní scenáristy a možná i značné úspory.

„Naše generativní AI k vytváření postav je navržena tak, aby transformovala způsob, jakým hráči interagují s nehratelnými postavami, a vytvářela více pohlcující herní zážitky,“ píše Ubisoft ve finanční zprávě.

Firma prý na řešení spolupracuje „s předními AI společnostmi.“ Samozřejmě bude velkou otázkou, zda se můžeme těšit na kvalitně napsané postavy, nebo ploché, genericky navržené charaktery.

Mezi nové hry, které již mají naplňovat oznámenou strategii, patří oznámené Star Wars Outlaws, dále Assassin's Creed Shadows a rovněž free-to-play střílečka XDefiant.

Star Wars Outlaws mají být první hrou z vesmíru Hvězdných válek s otevřeným světem. Děj má se odehrávat mezi událostmi z filmů The Empire Strikes Back a Return of the Jedi. Vyjít má už na konci srpna. Assassin’s Creed s podtitulem Shadows zavede hráče do feudálního Japonska. Vyjít má v polovině listopadu.

Střílečce XDefiant se přezdívá „ubisoftí Call of Duty.“ Zdarma je ke stažení od 22. května. Zmíněné hry vyjdou na počítače a poslední generace konzolí Playstation a Xbox.