Část hráčů se na vývojáře rozzlobila kvůli samuraji s tmavou barvou pleti a vadila i ženská nindža Naoe. Nákupem ale nakonec mainstreamoví hráči ukázali, že jim tyto „nedostatky“ nepřišly zásadní
Foto: Ubisoft (promo snímek)
Videohry
Ubisoft zachráněn, ostuda se nekoná. Assassin’s Creed Shadows už předčil i český klenot
Nová kapitola série Assassin's Creed s podtitulem Shadows slaví okamžitý úspěch. Za pouhé dva dny od spuštění prodejů překročila hranici dvou milionů hráčů. Tempo prodejů tímto výkonem předčilo i mega hit z Česka Kingdom Come: Deliverance 2. Přestože Shadows provázely kontroverze a ostrá kritika části hráčské komunity, většinovému publiku to evidentně nevadilo.
redaktor
Francouzský vydavatelský gigant Ubisoft může po dlouhé době slavit. Assassin’s Creed Shadows, zasazený do feudálního Japonska, se stal jedním z jeho nejrychleji prodávaných titulů posledních let.
Během 48 hodin se podařilo oslovit více než dva miliony hráčů po celém světě. Tyto výsledky firma oznámila na svých sociálních sítích ještě před uplynutím prvního víkendu.
🔥 2 MILLION PLAYERS! 🔥
— Assassin's Creed (@assassinscreed) March 22, 2025
We’re thrilled to celebrate this incredible milestone!
Assassin's Creed Shadows has now surpassed the launches of AC Origins and Odyssey. Thank you for joining the journey in Feudal Japan! #AssassinsCreedShadows pic.twitter.com/a6YezXNtYI
V tempu prodejů tak Shadows překonává i nedávno oznámené prodeje Kingdom Come: Deliverance 2 od českého Warhorse Studios, které stejné mety dvou milionů kopií dosáhlo za čtrnáct dní.
Ačkoliv to nemusí být zcela férové srovnání, protože Shadows těží i z předplatného služby Ubisoft Plus, kde si hru mohli hráči vyzkoušet bez nutnosti nákupu. Impozantním číslům to ale na lesku nijak neubírá.
Assassin’s Creed Shadows navíc dosáhl zajímavých statistik i na Steamu. Oproti minulým dílům série se tentokrát Ubisoft rozhodl neotálet a zpřístupnil hru na této platformě hned od vydání. Výsledkem je vrcholový počet hráčů hrajících zároveň – 64 825.
Pro srovnání, řecké Assassin’s Creed Odyssey si ve špičce zahrálo 62 tisíc hráčů, zatímco egyptské Origins mělo maximum 42 tisíc. Naopak vikingská Valhalla, která se na Steam dostala s dvouletým zpožděním, dosáhla jen 16 tisíc současně aktivních hráčů.
Kromě rychlého prodejního startu může Shadows těžit i z pozitivních reakcí. Na Steamu si aktuálně drží 81 procent kladných recenzí, což značí převážně spokojené publikum.
Také většina herních novinářů titul hodnotí příznivě – chválí zejména atmosféru Japonska, postavy a příběhové zasazení, byť kritice se nevyhnuly technické problémy a průměrný bojový systém. Referovali jsme o velmi kladných recenzích například na webu IGN nebo v deníku The Guardian.
Otázkou zůstává, zda tento úspěch bude stačit na to, aby pomohl stabilizovat finanční situaci Ubisoftu. Firma se v posledních letech potýkala s odklady projektů, propady prodejů a musela sáhnout k propouštění. Přestože dvoumilionový start vypadá slibně, k plné rehabilitaci bude potřeba víc než jen úspěšné Assassin’s Creed.
České Kingdom Come: Deliverance 2 od Warhorse Studios dvoumilionovou hranici překonalo za dva týdny, což je na RPG s realistickým zasazením a menším rozpočtem také výborný výsledek. Na Steamu dokonce v jednu chvíli hrálo druhý díl české série přes 256 tisíc lidí současně. To značí, že Češi mají skvělé renomé u hráčů na počítačích.
Assassin’s Creed Shadows se ale nevyhnul kontroverzím. Jednou z největších debat mezi fanoušky i historiky je zobrazení japonského prostředí. Někteří kritizují volbu hrát za afrického samuraje Jasukeho, který sice existoval, ale jeho historická úloha byla výrazně menší, než jak ji hra prezentuje. Vydavatel už reagoval, že postava nebude pro hru příliš zásadní.
Další spory vyvolala volba ženské nindža postavy Naoe, kdy někteří fanoušci zpochybňují, zda se Ubisoft nedopouští historické nepřesnosti ve snaze o inkluzivitu.
V prachu za sebou ovšem nechává jak Kingdom Come: Deliverance 2, tak i Assassin’s Creed Shadows úplně jiný gigant – Monster Hunter Wilds. Novinka od Capcomu dokázala během prvních tří dnů prodat neuvěřitelných osm milionů kopií, čímž si s přehledem podmanila letošní herní žně. Vděčí za to třeba velmi vstřícnému přijetí u asijských hráčů.