foto Media club
Týden v médiích XXI
Bývalý šéf CNN Prima News přešel na Novu
Pavel Štrunc, donedávna šéfredaktor zpravodajství CNN Prima News, přešel ke konkurenci. Stal se součástí zpravodajského týmu televize Nova. „Nastoupil k nám do zpravodajství,“ potvrdila webu Médiář mluvčí Novy Barbora Dlabáčková bez dalších podrobností.
Štrunc vedl CNN Prima News od září 2020, vedení přebíral čtyři měsíce poté, co zpravodajská stanice Primy startovala, až do letošního června, kdy se ředitelem zpravodajství a publicistiky Primy stal Martin Švehlák (ten byl předtím naopak v angažmá majitele Novy, televizní skupiny CME, naposledy působil v čele bulharské televize BTV). Než převzal vedení redakce CNN Prima News, věnoval se Štrunc moderování. V minulosti uváděl na Primě večerní zpravodajskou relaci Hlavní zprávy, předtím měl vlastní pořad Štrunc! na webu Info.cz. Předtím pracoval v České televizi či v Z1.
Bývalá ředitelka programu Novy radí Primě
Alex Ruzek, někdejší dlouholetá programová ředitelka TV Nova, začala letos spolupracovat s konkurenční TV Prima. „Dělá pro nás externí konzultantku programu,“ potvrdil webu Médiář generální ředitel skupiny Prima Marek Singer. Zda bude angažmá nynější poradkyně Primy v budoucnosti přímo interní, není podle něj dané. „Určitě chceme program posilovat, je to čím dál náročnější disciplína, jde do něj čím dál víc peněz a chce to i různé typy talentů,“ podotkl Singer. Programovým ředitelem Primy je Roman Mrázek, funkci zastává deset let, do televize nastupoval v srpnu 2013.
Ruzek byla programovou ředitelkou TV Nova rovněž deset let, z Novy odešla začátkem ledna 2021, kdy ji vystřídala Silvia Majeská. Než se Ruzek koncem roku 2010 ujala řízení celého programu Novy, zastávala od května 2009 pozici ředitelky české verze mezinárodní televize MTV. Pro skupinu CME začala pracovat v roce 2005 v Londýně jako manažerka v oblasti finančního plánování a analýz.
Deník N se letos propadl do ztráty
Internetový a tištěný Deník N vykázal v prvním letošním pololetí ztrátu 2,3 milionu korun. Uvedl to Ján Simkanič, ředitel společnosti N Media, která titul vydává. Loňské ani letošní tržby vydavatelství nezveřejnilo, v účetní závěrce za rok 2021 uvádí čistý obrat 67,5 milionu korun, rok předtím 54 milionů.
„První polovina roku 2023 byla ve znamení několika významných nepříjemných faktorů, které na nás dopadly, aniž jsme je mohli ovlivnit. V meziročním pohledu znamenaly skokový negativní dopad na naši ekonomickou situaci v řádu vysokých milionů korun,“ napsal Simkanič. „Nejvíce nás poškodilo přijetí novely autorského zákona, v jejímž důsledku platformy Google a Facebook omezily podobu zobrazení odkazů na mediální obsah. Nejenže se to odrazilo na návštěvnosti z těchto zdrojů, ale Google navíc ukončil svůj program, ze kterého média mohla získávat doplňkové prostředky. Vedle toho výrazně podražila distribuce tištěných novin a společně s dalšími zvyšujícími se náklady spojenými s nájemným nebo energiemi to dává dohromady velkou finanční zátěž navíc.“
Za rok 2022 vykázal vydavatel Deníku N ztrátu 0,5 milionu korun. „Ale ta je pouze účetního charakteru kvůli takzvané kapitalizaci počátečních vkladů. Provozní hospodářský výsledek dosáhl zisku přes 1,8 milionu korun,“ uvedl Simkanič v půli února. Kumulovaná provozní ztráta za prvních pět let existence deníku, který začal vycházet na podzim 2018, činí podle údajů vydavatele přes šedesát milionů korun. Počáteční investici, kterou mu poskytla skupina mecenášů, ovšem vydavatelství nemusí vracet.
Ke konci loňska hlásil Deník N přes 27 tisíc předplatitelů, šlo o rekordní počet podpořený zájmem čtenářů o prezidentské volby. V půlce letošního roku uváděl titul 26 tisíc abonentů.
Nejposlouchanější zůstává Radiožurnál
Nejposlouchanějším celoplošným rádiem v Česku zůstává Český rozhlas Radiožurnál s 842 tisíci posluchačů denně, meziročně to je zhruba o třicet tisíc méně. Přibližně stejně posluchačů ubylo také Impulsu, který je druhý s 688 tisíci posluchačů. Dotahuje ho tak třetí Evropa 2 (677 tisíc), a to přes mírný úbytek. Rovněž třicet tisíc posluchačů meziročně ubylo čtvrtému Blaníku (608 tisíc), pátá Frekvence 1 naopak mírně rostla, na 442 tisíc. Následují Dvojka (348 tisíc) a Plus (143 tisíc) Českého rozhlasu. Nejposlouchanější nadregionální stanicí je síť Kiss (458 tisíc), která meziročně vzrostla o čtrnáct tisíc posluchačů a dosáhla svého dosavadního rekordu. Mezi regionálními rádii vede Český rozhlas Brno (100 tisíc). Ukázala to nová data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy první a druhé čtvrtletí 2023.
Denní novinky z médií a marketingu v Česku najdete na www.mediar.cz