Tálibán, ověřená hvězda Twitteru
Majitel jedné z nejpopulárnějších sociálních sítí Elon Musk získal v posledních týdnech zajímavé platící zákazníky – afghánské náboženské fanatiky z Tálibánu
redaktor
Ti si Twitter oblíbili už v minulosti a síť využívali mimo jiné ke zlepšení svého mediálního obrazu ve světě. Nyní se u účtů několika nejvyšších zástupců organizace objevily „modré fajfky“. Ty v minulosti označovaly ověřené účty; Musk ale po převzetí firmy umožnil, aby si je za osm dolarů měsíčně koupil kdokoli.
Tálibové toho využili, zřejmě proto, aby jejich profily působily na západní publikum důvěryhodněji. Noví platící klienti jsou ovšem slabou záplatou na masivní odliv inzerentů. Kvůli svéráznému přístupu Elona Muska ke svobodě slova omezilo či ukončilo zadávání inzerce na Twitteru pět stovek firem.