Škoda Auto potvrzuje dominanci: 34% podíl na českém trhu v roce 2024

Škoda Auto potvrzuje dominanci: 34% podíl na českém trhu v roce 2024

se souhlasem Škoda auto

Škoda Auto potvrzuje dominanci: 34% podíl na českém trhu v roce 2024

Rok 2024 přinesl mladoboleslavské automobilce Škoda Auto další potvrzení jejího výjimečného postavení na českém trhu. S celkovým počtem 78 097 nově registrovaných vozů značka opět dominovala a zajistila si téměř 34% tržní podíl. V tomto výsledku se odráží nejen dlouhodobá důvěra zákazníků, ale také promyšlené rozšiřování produktových i servisních služeb.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

„Uplynulý rok hodnotím jako úspěšný. Dokázali jsme ještě vylepšit čísla z předchozího roku a udrželi jsme pozici jedničky ve fleetových i retailových prodejích,“ zhodnotil na tiskové konferenci výsledky Jiří Maláček, vedoucí Škoda Auto pro český trh. Meziročně si automobilka polepšila o 0,8 %, což potvrzuje správný směr strategie založené na kvalitních modelech a přidaných službách.

Octavia opět na vrcholu

Nejprodávanějším modelem na českém trhu byla i v roce 2024 Škoda Octavia. Se 19 425 registracemi dosáhla podílu 8,4 % a znovu si tak zajistila neotřesitelnou pozici jedničky. Do první desítky nejprodávanějších vozů se zařadilo osm modelů značky Škoda, mezi nimiž si vedly skvěle také Karoq, Kodiaq či Kamiq.

Úspěch Octavie přitom není náhodný – model zůstává oblíbený jak mezi soukromými zákazníky, tak ve firemním segmentu. „Kvalitní produktová řada v kombinaci se stále širším spektrem poskytovaných služeb je pro české zákazníky atraktivní,“ dodává Maláček.

Elektromobilita na vzestupu

Výrazný nárůst zaznamenala také Škoda v oblasti elektromobilů. Model Enyaq se stal nejprodávanějším elektromobilem na českém trhu v říjnu a listopadu. Celkem 1 644 prodaných kusů přispělo k tomu, že Škoda drží prvenství i v segmentu dobíjecích hybridů s modelovou řadou Škoda iV.

Firma zároveň podpořila rozvoj nabíjecí infrastruktury a překonala plán Národního akčního plánu čisté mobility díky 7 058 vybudovaným nabíjecím bodům.

Komplexní služby jako klíčový faktor úspěchu

Stále větší oblibě se těší také servisní programy a služby, které značka nabízí pod hlavičkou Škoda Care. Zákazníci si v roce 2024 oblíbili zejména prodloužené záruky, značkové pojištění nebo předplacený servis. Rozšíření portfolia o služby jako Pay to Fuel, Pay to Park nebo online objednání do servisu pak reaguje na rostoucí požadavky zákazníků.

Síť Škoda Plus, zaměřená na prodej ojetých vozů, hlásí více než 53 000 prodaných automobilů, což představuje meziroční nárůst o 8 %. I zde vévodila poptávce Škoda Octavia, následovaná modely Fabia a Scala.

Stabilita na domácím trhu

Škoda Auto zůstává neotřesitelným pilířem českého automobilového průmyslu. Výsledky za rok 2024 ukazují, že spojení modernizace modelů, podpory elektromobility a inovativních služeb přináší nejen nárůst prodejů, ale také loajalitu zákazníků. S pokračujícími investicemi do infrastruktury a produktů má automobilka našlápnuto k dalšímu úspěšnému roku.