Ukrajinský ministr pod palbou kritiky. Před další zimou zanedbal decentralizaci energetiky

Ukrajinskému ministrovi energetiky Germanu Galuščenkovi je vyčítáno, že podcenil decentralizaci energetických zdrojů. Zemi hrozí, že bude mít během zimy problémy s dodávkami elektřiny.

Ukrajinskému ministrovi energetiky Germanu Galuščenkovi je vyčítáno, že podcenil decentralizaci energetických zdrojů. Zemi hrozí, že bude mít během zimy problémy s dodávkami elektřiny.

Celý článek
0

„Pojďte makat rukama.“ Influenceři se nadchli pro manuální práci, Češi nad ní ohrnují nos

Opravit nebo něco vytvořit vlastníma rukama? Američtí influenceři podle nové módní vlny objevili kouzlo manuálních a technických prací, které začali popularizovat mezi dětmi a mládeží. V rozsáhlém průzkumu se mladí lidé i rodiče vyjádřili, že takové profese mohou být stabilní a kreativní. Významnou roli v tomto posunu hrají sociální sítě.

Opravit nebo něco vytvořit vlastníma rukama? Američtí influenceři podle nové módní vlny objevili kouzlo manuálních a technických prací, které začali popularizovat mezi dětmi a mládeží. V rozsáhlém průzkumu se mladí lidé i rodiče vyjádřili, že takové profese mohou být stabilní a kreativní. Významnou roli v tomto posunu hrají sociální sítě.

Celý článek
0

Dívka z generace Z si stěžovala na zacpané ucho. Matka v něm objevila zapomenutá antidepresiva

Běžné čištění uší proměnilo mladou Abby Hoffman v hvězdu sociálních sítí. Když při hygienické proceduře nedokázala vložit vatovou tyčinku do ucha, propadla panice. Přivolaná matka následně v uchu objevila pilulku antidepresiva. Abby o své zkušenosti ihned referovala na sociálních sítích, kde našla vlnu solidarity od svých vrstevníků.

Běžné čištění uší proměnilo mladou Abby Hoffman v hvězdu sociálních sítí. Když při hygienické proceduře nedokázala vložit vatovou tyčinku do ucha, propadla panice. Přivolaná matka následně v uchu objevila pilulku antidepresiva. Abby o své zkušenosti ihned referovala na sociálních sítích, kde našla vlnu solidarity od svých vrstevníků.

Celý článek
0

Případ superlevného porsche se proměnil v hádanku

Osmdesátiprocentní sleva na třímilionový sportovní vůz byla omylem – nebo šikovným reklamním trikem.

Případ superlevného porsche se proměnil v hádanku
Porsche Panamera, ilustrační foto | Shutterstock.com

Na kratičký okamžik na konci ledna si milovníci vozů Porsche ve městě Jin-čchuan v Číně mysleli, že se na ně usmálo štěstí jako nikdy v životě. Tamní dealer proslulé německé značky vystavil na svých webových stránkách sedan Panamera za pouhých 124 tisíc jüanů, tedy asi 400 tisíc korun. To je zhruba osmina z původní ceny 998 000 jüanů (3,25 milionu korun).

Vůz inzerovaný za cenu zhruba jednoho čtverečního metru bytu v Šanghaji si během minut chtěly pořídit tisíce lidí, přičemž více než 500 jich složilo rezervační poplatek. Ten v přepočtu čítal necelé tři tisíce korun.

Pokud však máte při čtení tohoto textu pocit, že někde něco nesedí, máte naprostou pravdu. Zjistili to během několika hodin i sami kupci. Vyšlo totiž najevo, že se stali obětí hned dvojnásobné chyby – ať již náhodné, nebo záměrné.

Vážná chyba 

Stránka nabízející auto za hubičku vyvolávala dojem, že obchod má skladem k dispozici mnoho takových neskutečně levných sedanů. Ve skutečnosti neseděla ani jedna část uvedené formulace: absurdně nízká cena nebyla pravdivá a řečený vůz byl skladem pouze jediný.

Mluvčí německé automobilky řekl BBC, že webová prezentace „obsahovala vážnou chybu v uvedené maloobchodní ceně“ a že ji firma okamžitě po odhalení stáhla. „Vzhledem k tomu, že bylo na skladě pouze jedno vozidlo, v souladu se standardním prodejním procesem komunikovalo vedení Porsche Center Yinchuan s prvním zákazníkem, který zaplatil rezervační poplatek, a vyjednalo přijatelný výsledek,“ řekl mluvčí.

První šťastlivec tedy nakonec zaplatil částku podstatně vyšší, než byla původně nabízená, ale také podstatně nižší, než jakou by zaplatil kdykoli jindy. 

Humor spiknutí

To však neřešilo situaci ostatních zhruba pěti stovek lidí, kteří trochu legrační třítisícový rezervační poplatek také uhradili, ale žádné levné auto na ně nezbylo. Obchodní zastoupení Porsche proto kontaktovalo „každého uchazeče individuálně a s omluvou vysvětlilo situaci“, praví suše firemní prohlášení. Všichni dostali svých 911 jüanů zpět – ale incident už mezitím začal žít vlastním životem.

Dějištěm onoho života se staly čínské sociální sítě, zejména Weibo, tamní obdoba Twitteru. První vlna ohlasů se nesla v humorném duchu. „To je ten důvod, pro který si nekupuju porsche,“ citovala britská BBC jednoho z diskutujících.

Postupně však začal převládat tón vážnější. Oblibu si získalo vysvětlení, že celý případ byl jen „dobře vedenou“ propagační taktikou ze strany automobilky. Co víc si nakonec přát, když si desítky milionů lidí prohlížejí auto, které máte propagovat…?