Hrot24.cz
Pražská Fashion Arena loni vyrostla, Češi kvůli inflaci mnohem častěji mířili do outletů

Shutterstock.com

Pražská Fashion Arena loni vyrostla, Češi kvůli inflaci mnohem častěji mířili do outletů

Český outlet hlásí růst v návštěvnosti i obratech, jeho evropská matka pak v tržbách nabobtnala o víc než 11,5 procenta.

Stoupající ceny přiměly Čechy alespoň zčásti změnit zákaznické chování. Mnohem více se ohlížejí na ceny a zdaleka nenakupují tak živelně jako dřív. Všímají si toho i ve štěrboholské Fashion Areně, pražský outlet za loňský rok vyrostl o 4,5 procenta v obratech, návštěvnost se zvýšila také téměř o čtyři procenta.

„Vidíme, že se zákazníci chovají mnohem racionálněji, než tomu bylo dříve. Jdou nakupovat s jasnější představou a méně se nechávají strhnout k impulzivním rozhodnutím,“ říká šéfka outletu Lenka Čapková.

A všímá si i další změny v chování zákazníků. „Hlavním motivem pro nákup jsou výhodnější nabídky, což potvrzují i data z našeho věrnostního programu, který je postavený právě na speciálních cenových nabídkách pro členy. Ti měli oproti běžnému zákazníkovi o třicet procent vyšší útratu,“ doplňuje.

Pro štěrboholské centrum byl loni důležitý vstup značek Boss a Hugo, v Česku otevřely své vůbec první outetové prodejny. Pro vstup do Fashion Areny se rozhodly rovněž značky jako Pinko, Wellensteyn, Jack & Jones, Heavy Tools, Comma a Only. Další brandy pak své obchody redesignovaly.

Rostla i matka českého domu se zlevněnou módou, společnost VIA Outlets. Celoevropsky hlásí nárůst tržeb o více než 11,5 procenta na 1,36 miliardy eur.

„Loňské tržby výrazně překonaly rok 2022. Řada stávajících značek pak rozšířila svou přítomnost v našem portfoliu, aby vykompenzovala obtížné tržní podmínky, které zažívají jejich běžné obchody mimo outletová centra,” hodnotí Otto Ambagtsheer, generální ředitel VIA Outlets.