Pražská Fashion Arena loni vyrostla, Češi kvůli inflaci mnohem častěji mířili do outletů
Český outlet hlásí růst v návštěvnosti i obratech, jeho evropská matka pak v tržbách nabobtnala o víc než 11,5 procenta.
Stoupající ceny přiměly Čechy alespoň zčásti změnit zákaznické chování. Mnohem více se ohlížejí na ceny a zdaleka nenakupují tak živelně jako dřív. Všímají si toho i ve štěrboholské Fashion Areně, pražský outlet za loňský rok vyrostl o 4,5 procenta v obratech, návštěvnost se zvýšila také téměř o čtyři procenta.
„Vidíme, že se zákazníci chovají mnohem racionálněji, než tomu bylo dříve. Jdou nakupovat s jasnější představou a méně se nechávají strhnout k impulzivním rozhodnutím,“ říká šéfka outletu Lenka Čapková.
A všímá si i další změny v chování zákazníků. „Hlavním motivem pro nákup jsou výhodnější nabídky, což potvrzují i data z našeho věrnostního programu, který je postavený právě na speciálních cenových nabídkách pro členy. Ti měli oproti běžnému zákazníkovi o třicet procent vyšší útratu,“ doplňuje.
Pro štěrboholské centrum byl loni důležitý vstup značek Boss a Hugo, v Česku otevřely své vůbec první outetové prodejny. Pro vstup do Fashion Areny se rozhodly rovněž značky jako Pinko, Wellensteyn, Jack & Jones, Heavy Tools, Comma a Only. Další brandy pak své obchody redesignovaly.
Rostla i matka českého domu se zlevněnou módou, společnost VIA Outlets. Celoevropsky hlásí nárůst tržeb o více než 11,5 procenta na 1,36 miliardy eur.
„Loňské tržby výrazně překonaly rok 2022. Řada stávajících značek pak rozšířila svou přítomnost v našem portfoliu, aby vykompenzovala obtížné tržní podmínky, které zažívají jejich běžné obchody mimo outletová centra,” hodnotí Otto Ambagtsheer, generální ředitel VIA Outlets.