Nejočekávanější česká hra
Kingdom Come 2 je větší a delší, nabídne kuše i palné zbraně
Pro ty, kdo si hru koupili v předprodeji, budou k dispozici drobná rozšíření a dodatečné mise. Další takzvané DLC chce Warhorse dodat na trh dřív, než tomu bylo u prvnímu dílu.
čtk
Pokračování historické počítačové hry Kindgom Come: Deliverance, vyvíjené českým videoherním studiem Warhorse, bude v některých ohledech podstatně větší než první díl. Hra bude komplexnější a realističtější a bude se prakticky odehrávat ve třech různých lokacích. V rozhovoru s ČTK to řekl ředitel studia Warhorse Martin Frývaldský. Pokračování Kingdom Come: Deliverance vyjde 4. února.
Stejně jako v prvním díle se bude i Kingdom Come: Deliverance 2 odehrávat na začátku 15. století a na minulý díl bude příběhově navazovat. Ústřední postavou příběhu tak opět bude syn kováře Jindřich ze Skalice, který se dostal do veletoče předhusitských událostí v Zemích Koruny české v době politického souboje Václava IV. a jeho bratra Zikmunda. Hráči budou v pokračování znovu objevovat středověkou krajinu, tentokrát v Českém ráji a v Kutné hoře a v jejím okolí.
Novinkou bude krom jiného například možnost využívat v boji kuše nebo první palné zbraně. Nehratelné postavy ve hře podle Frývaldského také mnohem více reagují na okolí i na samotnou postavu Jindřicha.
Upozorňují ho například na to, že je zašpiněný, nebo ho okřikují, pokud si hvízdáním přivolává koně. Realističtější je například také počasí, které mimo jiné napodobuje meteorologické podmínky jako třeba skutečné typy srážkových mraků.
„Nakonec jsme do hry dostali více obsahu, než jsme původně věřili. Na začátku je vždy nějaký teoretický balík herního obsahu, ale z povahy vývoje se v určitých časových intervalech tento balíček obvykle zmenšuje, “ řekl Frývaldský.
Podle výkonného ředitele tak prakticky neexistovala oblast, kterou by při vývoji nebylo nutné měnit. Ještě větší rozlohu měla mít třeba také mapa, ale vývojáři nakonec rozhodli její rozlohu zredukovat. Důvodem bylo, aby všechna místa byla naplněna dostatečným herním obsahem, který by hráče bavil.
Herní čas druhého dílu bude okolo 90 hodin, tedy o nižší desítky hodin více než u jedničky. Pokračování by mělo hráče více lákat si ji po dohrání zahrát znovu.
K tomu by podle Frývaldského mělo kromě různých přístupů jak hru hrát pomoci také další rozšíření, které by všechny měly být vydané do konce tohoto měsíce. Za jeden z největších úspěchů Warhorse považuje, že se podařilo stabilně udržet při hraní druhého dílu 60 snímku za sekundu na konzolích Playstation 5 a Xbox Series X.
Pro ty, kdo si hru koupili v předprodeji, budou k dispozici drobná rozšíření a dodatečné mise. Další takzvané DLC chce Warhorse dodat na trh dřív, než tomu bylo u prvnímu dílu, u kterého byl poslední dodatek vydán zhruba 14 měsíců po vydání. Důvodem bylo, že jednička vyšla v roce 2018 s chybami, na jejichž opravu se Warhorse tehdy muselo primárně soustředit.
Druhý díl by podle Frývaldského měl být po vydání v mnohem lepším stavu. Tuto skutečnost potvrzují také někteří herní recenzenti, kteří kopii získali se zhruba třítýdenním předstihem. I u druhého dílu ale studio předpokládá, že bude muset minimálně v prvním měsíci opravovat některé nedostatky.
Druhý díl zaplatily zlaťáky z jedničky
Tržby z prodeje kopií prvního Kingdom Come finančně pokryly vývoj jejího pokračování. Úvodního dílu, který vyšel v roce 2018, se prodalo zhruba osm milionů kusů.
Podle výročních zpráv zveřejněných ve Sbírce listin společnost od vydání první části Kingdom Come: Deliverance do roku 2023 měla tržby zhruba 2,26 miliardy korun a čistý zisk 793 milionů Kč. Warhorse Studios podle Frývaldského očekává, že počet prodaných kopií druhého dílu jedničku Kingdom Come překoná.
Konkrétní počet momentálně předprodaných kopií Frývaldský komentovat nechtěl, stejně jako přesnou částku, kolik vývoj hry stál. Částka na vznik druhého dílu ale podle něj byla mnohem vyšší než u jedničky, která podle dřívějších odhadů stála stovky milionů korun.
Nejočekávanější hry roku 2025: Zabodovat ve světě mohou i Češi
„Očekávání máme vysoká. Myslím, že jedničku v prodejích překonáme určitě,“ řekl Frývaldský. V souvislosti s tím také zopakoval titulek serveru Gamesradar, podle kterého může Kingdom Come: Deliverance 2 mít pro Českou republiku obdobný význam, jako měl Zaklínač od studia CD Project Red pro Polsko. Třetí díl Zaklínače je dodnes jedna z nejprodávanějších a nejoblíbenějších her na světě.
Počet prodaných kopií je podle Frývaldského sice oblíbeným ukazatelem, který podává informaci o popularitě hry, z finančního hlediska je ale důležité, kdy si lidé hru koupí. Videoherní společnosti tak na začátku mají podle Frývaldského vždy větší tržby, které se postupně snižují.
„Osm milionů lidí, kteří si hru koupí první měsíc, a osm milionů, kteří si ji koupí v průběhu sedmi let, je zásadní ekonomický rozdíl. Hra se na trhu typicky chová jako film. Nejdříve se promítá všude každou hodinu, druhý týden sice také všude, ale již ne každou hodinu a za půl roku ho naleznete na streamovacích platformách. Finanční výkon filmu na streamovací platformě je pak následně úplně jiný než při prvním uvedení v kině,“ dodal.
Finanční výsledky Warhorse Studios tuto logiku kopírují. V roce 2018 měla společnost podle výroční zprávy tržby zhruba 1,1 miliardy korun a čistý zisk téměř 522 milionů. V dalších letech následně tržby i zisk klesaly, finanční výsledky ale stále zůstávaly v kladných hodnotách. Až v roce 2023 Warhorse vykázal ztrátu zisku 184,7 milionu korun. Tržby v tomto roce pak společnosti meziročně klesly o 22 procent na necelých 119 milionů korun.