Esej: Hlavolam peněz ve 21. století

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Celý článek
0

Argentinský „řezník“ Milei radí Muskovi: státní zaměstnance vyhazuj ve velkém

Prezident Argentiny Javier Milei se proslavil pózováním s motorovou pilou. Symbolizovala razanci, s níž se chystal ořezat státní výdaje. Po svém zvolení zrušil polovinu ministerstev a propustil desítky tisíc státních úředníků. To samé radí Elonu Muskovi, jenž má pročistit americkou federální byrokracii.

Prezident Argentiny Javier Milei se proslavil pózováním s motorovou pilou. Symbolizovala razanci, s níž se chystal ořezat státní výdaje. Po svém zvolení zrušil polovinu ministerstev a propustil desítky tisíc státních úředníků. To samé radí Elonu Muskovi, jenž má pročistit americkou federální byrokracii.

Celý článek
0

Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Oreo a Coca-Cola se spojují, aby vytvořily limitovanou edici sušenky a nápoje

Dvě ikonické značky, Oreo a Coca-Cola, oznámily partnerství, jehož výsledkem budou dva limitované produkty, které v sobě spojují to nejlepší z obou značek. Jedná se o sušenku Oreo Coca-Cola Sandwich Cookie a nápoj Coca-Cola Oreo Zero Sugar.

Oreo a Coca-Cola se spojují, aby vytvořily limitovanou edici sušenky a nápoje
Oreo a Coca-Cola se spojují, aby vytvořily limitovanou edici sušenky a nápoje | se souhlasem https://www.coca-colacompany.com/

Sušenka Oreo Coca-Cola Sandwich Cookie má jednu polovinu tvořenou klasickým čokoládovým korpusem, který známe z tradiční sušenky Oreo, ale obsahuje také sirup Coca-Cola. Druhá polovina má červený korpus s vyraženým charakteristickým nápisem Coca-Cola. Náplň mezi korpusy je bílá s praskajícími bonbóny, které vytváří efekt "šumění".

Nápoj Coca-Cola Oreo Zero Sugar v sobě kombinuje chuť Coca-Coly s náznaky chuti inspirovanými sušenkami Oreo, a to vše bez cukru.

Tyto limitované produkty budou k dispozici v obchodech s potravinami a v online obchodech od září, a to včetně České republiky. Zmrzlinová verze Coca-Cola Oreo se bude navíc prodávat ve vybraných pobočkách McDonald's a 7-Eleven.

Obě značky se těší celosvětové popularitě a jejich spojení může vyvolat velký zájem mezi spotřebiteli, kteří hledají nové a neobvyklé produkty. Limitované edice mají potenciál upoutat pozornost i v době, kdy spotřebitelé kvůli inflaci omezují své výdaje.

Součástí uvedení nových produktů bude rozsáhlá marketingová kampaň zaměřená na propojování přátel neboli "Besties". Přátelé budou moci například na Spotify zjistit, jak moc se shoduje jejich hudební vkus, a vytvořit si společný playlist. Coca-Cola a Oreo také ve spolupráci s módním řetězcem Forever21 připravují merchandisingovou kolekci "Bestie Mode", která bude zahrnovat ponožky, tašky, nádobí a zápisníky.