Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Lepší sendviče pro influencera, „mrzáci“ pro lidi. KFC sklízí kritiku

Řetězec s rychlým občerstvením KFC školí své zaměstnance, aby známému influencerovi věnovali větší péči než běžným zákazníkům. Ti si mezitím stěžují, že za plnou cenu dostávají ošizená menu.

Lepší sendviče pro influencera, „mrzáci“ pro lidi. KFC sklízí kritiku
KFC sklízí kritiku. Influencer má dostat vše krásné, běžní lidé ale prý na talíři obdrží nevzhledné blafy. | Koláž Hrot24/Shutterstock/Facebook KFC/Luboš Pavelek, Elena Knot, Věra Procházková

Uživatele sociálních sítích rozčílilo odhalení, že řetězec KFC, proslavený svými smaženými kuřaty, upřednostňuje na úkor běžných zákazníků známého influencera Grigoryho Makariana. Ten se ve své tvorbě zaměřuje na videorecenze restaurací, na sociálních sítích a YouTube vystupuje pod přezdívkou JdemeŽrát. 

Jeden ze zákazníků KFC zachytil mobilním telefonem manuál, který obdrželi zaměstnanci rychlého občerstvení a vyvěsili si jej v prostoru přípravy objednávek určené pro rozvoz. Podle pokynů má influencer, jenž se živí mimo jiné i kritikou jídel na donášku, mít privilegovaný přístup nejen pokud jde o kvalitu jídla, ale rovněž rychlost zpracování a přístup rozvozu objednávek. Makariana jen na Instagramu sleduje 135 tisíc lidí, na YouTube pak 288 tisíc lidí.

Na manuálu se uvádí, jak pracovníci influencera snáze poznají: „Objednává na jméno Gregory nebo Katka. Objednává přes službu KFC Rozvoz. Z 90 procent objednává nové promo, formou ochutnávky, tedy je od každého nového sendviče minimálně jeden kus,“ informuje své pracovníky KFC.

Snímek zachycující manuál pro zaměstnance KFC.
Facebook/KFC

A na co zákazník, který splňuje výše uvedené, dosáhne? Jednak se takovou objednávkou zabývá přímo nejvýše postavený zaměstnanec dané restaurace osobně, který má být obsluhou okamžitě informován. Taková objednávka má rovněž obdržet dostatek ubrousků, sendviče mají být „krásné“ a „krásně zabalené“.

Influencer podle pokynů za žádnou cenu nesmí obdržet nekompletní objednávku. A jídla se dočká velmi brzy, protože jeho objednávky se „vozí přednostně“. Na manuálu je přítomna i fotka influencera, to snad kdyby přišel na pobočku a objednal si jídlo osobně.

Zákazníci KFC přes sociální sítě požádali o vysvětlení samotný řetězec. Nebylo by překvapením, kdyby daný manuál byl podvrhem. Experti na komunikaci z KFC však pravost snímku nakonec přiznali. A navíc uvedli, že fast food influencera přímo platí, a to prostřednictvím přiznané spolupráce.

„S JdemeŽrát máme dlouhodobou placenou spolupráci, situaci jsme s ním hned řešili,“ uvedli správci sociálních sítí fastfoodového řetězce s tím, že pokyny byly distribuovány především kvůli brigádníkům, kteří na pobočkách vypomáhají během letních prázdnin.

„Všichni zákazníci jsou pro nás důležití a každý zákazník dostane stejný produkt bez ohledu na to, zda má s námi spolupráci. Kolegové na pobočce vylepili informaci o JdemeŽrát, protože chtěli předejít možným chybám brigádníků,“ vysvětluje KFC.

I toto vyjádření však sklidilo velkou kritiku zákazníků. Zatímco řetězec veřejně deklaruje stejný přístup pro všechny, zákazníci sdílí fotky svých objednávek. Sendviče označují za „mrzáky,“ kromě malého množství strávníkům vadí i kvalita produktů, která prý není vždy adekvátní ceně.

„Poslední dobou šidíte objednávky objednané přes aplikace Foodora a Wolt. Čerpám i bohužel z vlastní zkušenosti, kdy jsem několikrát objednával přes Foodoru a pokaždé mi něco chybělo,“ napsal třeba Vítězslav Mach.

„Nezapomeňte všichni objednat na jméno Gregory, ať vám dovezou kompletní objednávku,“ radí s ohledem na zveřejněný manuál Lubomír Jirků.

„Jojo, všichni zákazníci jsou si rovni, někteří jsou si halt rovnější. Brigádníci se musí upozorňovat, že na ty rovnější musí být štědřejší, než na ty rovné,“ glosuje situaci Pavel Kachlíř. „Příště to obsluze vysypu na pult ať si pochutnají,“ píše Luboš Pavelek.

KFC na komentáře kritizující kvalitu jídel, poloprázdné kyblíky s kuřaty a miniaturní sendviče reaguje tak, že si mají nespokojení zákazníci primárně stěžovat přímo na místě u manažera restaurace, který může sjednat nápravu.

A co na to samotný Makarian? Ten prý z poprasku řve smíchy. „Začíná mě bavit trend, že si lidi reálně objednávají na moje jméno, aby dostali lepší objednávku. Akorát tam prosím nedávejte můj e-mail, abych hladově nesledoval vaše objednávky,“ vysmál se takové praxi a pro změnu otestoval rozvoz jedné pražské pekárny.

Pro KFC přichází skandál v situaci, kdy čelí zvětšující se konkurenci. Nedávno do Česka dorazil fastfoodový řetězec s rovněž smaženými kuřady, Popeys, brzy tu má mít pobočku americký Wendy's.

KFC letos slaví 30 let od vstupu na český trh, provozuje aktuálně přes 120 poboček. Za minulý rok je navštívilo přes 25 milionů zákazníků.