Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Generace Z mění trh s alkoholem v USA: Pivovary reagují na poptávku po výrazných chutích

Tradiční pivní trh čelí výzvě v podobě měnících se preferencí nejmladší generace legálních konzumentů alkoholu. Generace Z, zahrnující věkovou skupinu 21-26 let, upřednostňuje nápoje s výraznější chutí před klasickým pivem, což nutí velké pivovary k inovacím a rozšiřování portfolia.

Generace Z mění trh s alkoholem v USA: Pivovary reagují na poptávku po výrazných chutích
Generace Z mění trh s alkoholem v USA: Pivovary reagují na poptávku po výrazných chutích | vytvořeno pomocí Dalle

"Jsou relativně noví v pití alkoholu a když si vybírají, přiklánějí se ke kategoriím zaměřeným na chuť," vysvětluje pro CNN Kaleigh Theriault z společnosti NIQ, zabývající se spotřebitelskou inteligencí.

Trhu nyní dominují menší společnosti s produkty jako High Noon od E. & J. Gallo Winery v kategorii koktejlů na bázi lihovin či White Claw od Mark Anthony Brands mezi alkoholickými seltzery. Nováčci na trhu, jako je například značka Surfside, rychle získávají podíl s nápoji kombinujícími lihoviny s ledovým čajem nebo limonádou.

Velcí hráči jako Molson Coors, Constellation Brands a Anheuser-Busch InBev reagují diverzifikací svého portfolia. Constellation například uvedl na trh "Sunbrew Citrus Cerveza", inspirovaný populárním TikTok koktejlem "Corona Sunrise". Molson Coors zase představil nekarbonovaný nápoj "Happy Thursday" ve čtyřech ovocných příchutích, reagující na trend "dekarbonizace" na sociálních sítích.

Anheuser-Busch se může pochlubit úspěchem svých značek NÜTRL a Cutwater Spirits, přičemž druhá jmenovaná zaznamenává pětiletý dvojciferný růst prodejů. Nicméně společnost zaznamenala drastický pokles prodejů Bud Light Seltzeru o 50 %.

Bryan Roth, analytik společnosti Feel Goods, shrnuje situaci: "Mladí pijáci nyní mohou najít jakýkoliv druh nápoje v jakékoliv příchuti prakticky kdykoliv chtějí. Tradiční společnosti se přizpůsobují trhu, který stále více vedou spotřebitelé."

Budoucnost alkoholového průmyslu bude pravděpodobně charakterizována větší rozmanitostí a inovacemi zaměřenými na preference mladších konzumentů, z kterých se budou snažit producenti vytvořit věrné zákazníky, kteří se budou k produktům vracet.