Hrotcast: Fialova vláda doma zahájila třídní boj. V Bruselu kritizuje to, s čím sama souhlasila

Může se Česko skutečně do roku 2040 posunout mezi deset nejsilnějších ekonomik EU, nebo jde pouze o naivní přání vlády premiéra Petra Fialy a jejího nového ministra průmyslu Lukáše Vlčka? O tom – i řadě dalších aktuálních témat – se dozvíte v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.

Může se Česko skutečně do roku 2040 posunout mezi deset nejsilnějších ekonomik EU, nebo jde pouze o naivní přání vlády premiéra Petra Fialy a jejího nového ministra průmyslu Lukáše Vlčka? O tom – i řadě dalších aktuálních témat – se dozvíte v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.

Celý článek
0

Analýza: Pro ekonomiku Česka i EU by bylo výhodnější vítězství Harrisové

Pro evropskou i českou ekonomiku by bylo výhodnější, kdyby v listopadových amerických prezidentských volbách zvítězila demokratka Kamala Harrisová. Naopak držitelé amerických akcií by vydělali na výhře republikána Donalda Trumpa. Vyplývá to z analýzy, kterou dnes představili analytici společnosti Cyrrus. Průzkumy naznačují, že souboj o Bílý dům bude letos vyrovnaný.

Pro evropskou i českou ekonomiku by bylo výhodnější, kdyby v listopadových amerických prezidentských volbách zvítězila demokratka Kamala Harrisová. Naopak držitelé amerických akcií by vydělali na výhře republikána Donalda Trumpa. Vyplývá to z analýzy, kterou dnes představili analytici společnosti Cyrrus. Průzkumy naznačují, že souboj o Bílý dům bude letos vyrovnaný.

Celý článek
0

Od bitů ke qubitům: Putování do nitra kvantového počítače

V jádru každého kvantového počítače se nachází kvantový procesor, jehož technologická konstrukce se výrazně odlišuje od klasických procesorů využívaných ve standardních počítačích.

V jádru každého kvantového počítače se nachází kvantový procesor, jehož technologická konstrukce se výrazně odlišuje od klasických procesorů využívaných ve standardních počítačích.

Celý článek
0

Generace Z mění trh s alkoholem v USA: Pivovary reagují na poptávku po výrazných chutích

Tradiční pivní trh čelí výzvě v podobě měnících se preferencí nejmladší generace legálních konzumentů alkoholu. Generace Z, zahrnující věkovou skupinu 21-26 let, upřednostňuje nápoje s výraznější chutí před klasickým pivem, což nutí velké pivovary k inovacím a rozšiřování portfolia.

Generace Z mění trh s alkoholem v USA: Pivovary reagují na poptávku po výrazných chutích
Generace Z mění trh s alkoholem v USA: Pivovary reagují na poptávku po výrazných chutích | vytvořeno pomocí Dalle

"Jsou relativně noví v pití alkoholu a když si vybírají, přiklánějí se ke kategoriím zaměřeným na chuť," vysvětluje pro CNN Kaleigh Theriault z společnosti NIQ, zabývající se spotřebitelskou inteligencí.

Trhu nyní dominují menší společnosti s produkty jako High Noon od E. & J. Gallo Winery v kategorii koktejlů na bázi lihovin či White Claw od Mark Anthony Brands mezi alkoholickými seltzery. Nováčci na trhu, jako je například značka Surfside, rychle získávají podíl s nápoji kombinujícími lihoviny s ledovým čajem nebo limonádou.

Velcí hráči jako Molson Coors, Constellation Brands a Anheuser-Busch InBev reagují diverzifikací svého portfolia. Constellation například uvedl na trh "Sunbrew Citrus Cerveza", inspirovaný populárním TikTok koktejlem "Corona Sunrise". Molson Coors zase představil nekarbonovaný nápoj "Happy Thursday" ve čtyřech ovocných příchutích, reagující na trend "dekarbonizace" na sociálních sítích.

Anheuser-Busch se může pochlubit úspěchem svých značek NÜTRL a Cutwater Spirits, přičemž druhá jmenovaná zaznamenává pětiletý dvojciferný růst prodejů. Nicméně společnost zaznamenala drastický pokles prodejů Bud Light Seltzeru o 50 %.

Bryan Roth, analytik společnosti Feel Goods, shrnuje situaci: "Mladí pijáci nyní mohou najít jakýkoliv druh nápoje v jakékoliv příchuti prakticky kdykoliv chtějí. Tradiční společnosti se přizpůsobují trhu, který stále více vedou spotřebitelé."

Budoucnost alkoholového průmyslu bude pravděpodobně charakterizována větší rozmanitostí a inovacemi zaměřenými na preference mladších konzumentů, z kterých se budou snažit producenti vytvořit věrné zákazníky, kteří se budou k produktům vracet.