Internetový prodejce parfémů a kosmetiky Notino expanduje do Litvy, Lotyšska, Estonska a Irska. Nově tak bude své zboží nabízet ve 28 státech Evropy.
Společnost dosud působila na 24 trzích. Nově k nim přibylo Estonsko, Litva, Lotyšsko a Irsko. „Expanze na zahraniční trhy s sebou vždy přináší řadu více či méně náročných úkonů, se kterými se musíme vypořádat. Ať už je to cizí jazyk, znalost místní legislativy, zajištění lokálních dopravců či navýšení skladových zásob a kapacit distribučních center. Těší mě, že naše dlouholeté zkušenosti s působením po celé Evropě nám dnes umožňují připravit vstup rovnou do čtyř nových zemí zároveň. A věřím, že u čísla 28 ještě nekončíme,“ komentoval další expanzi Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina.
Notino dosáhlo v roce 2020 obratu 14,5 miliardy korun a odbavilo více než 12 milionů zásilek. Česká republika přitom představovala 14procentní podíl. „Přesto, že jsme původem česká firma, zahraniční trhy dnes již představují největší část našeho obratu. V popředí stojí jednoznačně Polsko a za ním Německo nebo třeba Rumunsko,“ upřesnil Kocián.
V minulém roce navíc Notino otevřelo své druhé distribuční centrum. Po Rajhradě tak začalo odesílat zakázky i z Bukurešti, ze které odbavuje objednávky pro Rumunsko, Řecko a Bulharsko. V příštím roce pak společnost plánuje otevřít další distribuční centrum, tentokrát v Itálii. „Naším hlavním cílem je dopřát zákazníkům ten nejlepší servis a co nejrychlejší dodání balíčků. Díky otevření distribučního centra v Rumunsku jsme výrazně zrychlili doručení v zemích jihovýchodní Evropy. A to stejné si slibujeme od dalšího centra. Itálie je jedním z našich klíčových trhů a díky své lokaci nám umožní být blíže zákazníkům nejen tam, ale také ve Španělsku nebo Portugalsku,“ uzavírá Kocián.
V posledních letech také Notino rozšiřovalo síť kamenných prodejen – otevřelo dvě nové pobočky. Ta v centru Brna, kterou firma slavnostně otevřela v červenci, je vlajkovou lodí společnosti a největší prodejnou s parfémy a kosmetikou v Česku.