Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Nakupujete na Temu? A umíte to správně vyslovit? Zmateným zákazníkům poradil až Super Bowl

Tři reklamní sloty nakoupila ve finále americké fotbalové ligy Super Bowlu jedna z aktuálně nejrychleji rostoucích značek na světě.

Nakupujete na Temu? A umíte to správně vyslovit? Zmateným zákazníkům poradil až Super Bowl
ilustrační foto | Shutterstock.com

Online tržiště Temu si v nejsledovanější události v USA zakoupilo obří reklamní prostor a za každý svůj spot utratilo sedm milionů dolarů. A reklama Američanům (a nejen jim) ukázala, že celou dobu vyslovovali název firmy špatně. Pro ty z vás, kteří netuší a teď si v duchu nebo polohlasem zkouší, jak vyslovit Temu, mám radu: měli jste sledovat Super Bowl.  

Šok, jak ukazují zprávy z Redditu, to způsobilo hlavně Američanům, kteří, jak se ukázalo, dosud žili v omylu. Na americkém trhu se dokonce mluví o „přebrandování“. Částečně to pravda je, ostatně vzpomeňme, co nadělala v Česku změna výslovnosti v reklamách u automobilky Hyundai před 12 lety: Hjundaj, nebo Hjondé? 

A podobně zamotané je to i s Temu. Ještě před rokem, kdy se její reklama objevila na Super Bowlu poprvé, se ve spotu vyslovovalo Temu jasně (a předvídatelně) jako (v anglické transkripci) „tee-moo“. Nynější reklama ale ukázala, že česká výslovnost (jak ji používá třeba autor), je mnohem blíže tomu, co by si majitelé společnosti přáli. Tedy „teh – moo“, jinými slovy „temů“. 

Zájem o vyhledávání názvu Temu v neděli večer prudce vzrostl, když diváci hledali více informací o tom, jak „nakupovat jako miliardář“, což byl hlavní slogan reklamního videa. A zároveň ve velkém hledali, jak se přesně značka vyslovuje. 

V souvislosti s takovým zájmem se ukazuje, že odhadovaných 21 milionů dolarů, které za reklamu utratila mateřská společnost Temu, PDD Holdings, bylo dobře investovaných. A pokud máte pocit, že Temu je teď všude, tak vězte, že bude ještě „hůř“: analytici z JPMorgan předpovídají, že mateřská společnost PDD letos utratí tři miliardy dolarů na marketing, tak aby značka vyzvala k souboji dominantního hráče v USA – společnost Amazon.