Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Letecké palivo z kuchyňského oleje počká: Shell odkládá výrobu v Rotterdamu

Ropný gigant Shell oznámil dočasné pozastavení výstavby jednoho z největších evropských závodů na výrobu biopaliv v Rotterdamu. Důvodem jsou technické problémy, které způsobily zpoždění projektu.

Letecké palivo z kuchyňského oleje počká: Shell odkládá výrobu v Rotterdamu
Letecké palivo z kuchyňského oleje počká: Shell odkládá výrobu v Rotterdamu | foto: Shutterstock.com

Továrna měla původně začít vyrábět až 820 000 tun biopaliv ročně v dubnu tohoto roku. Zahájení výroby bylo následně posunuto na rok 2025. Nyní Shell projekt dočasně zastavuje, aby mohl "zhodnotit situaci, dokončit inženýrské práce a optimalizovat postup projektu".

Polovina produkce závodu měla být využita pro výrobu udržitelného leteckého paliva (SAF) z použitého kuchyňského oleje a živočišného tuku. SAF je považováno za klíčový aspekt pro snížení emisí v letecké dopravě, která se podílí na 3 % celosvětových emisí uhlíku.

Toto rozhodnutí následuje po zrušení podobného projektu Shellu v Singapuru v březnu loňského roku. Zároveň společnost nedávno oznámila snížení počtu zaměstnanců pracujících na nízkouhlíkových řešeních.

Shell zdůrazňuje, že nízkouhlíková paliva zůstávají klíčovou součástí jeho ambicí poskytovat zákazníkům udržitelné produkty. Společnost však nyní plánuje zaměřit více pozornosti na ziskové ropné projekty a rozšíření plynárenského podnikání.