Elektromobily v Praze přijdou o výhody. Nejhorší je nejistota, ale dobré auto už koupíte za 320 tisíc
Elektromobilita se stala politickým tématem a automobilový průmysl nástrojem volebních kampaní, tvrdí Martin Peleška, dlouholetý ředitel českého zastoupení Toyoty. Politická rozhodnutí a nejistota na trhu komplikují nejen byznys, ale i rozhodování spotřebitelů.
Autor podcastů
„Vyhláška zvýhodňující parkování elektromobilů v Praze byla pro mnohé důvodem k jejich pořízení. Teď se má rušit," upozorňuje Peleška v podcastu Pavla Štrunce. Podle něj je těžké předvídat, jaké auto si pořídit, když se podmínky neustále mění.
Peleška také vyvrací mýtus o nedostupnosti nových aut: „Už dávno se neprodávají jen ty nejlevnější vozy. Lidé chtějí auta z vyšší střední třídy s doplňky. Kvalitní nové auto dnes pořídíte od 300 tisíc korun.“
Zajímavé je, že podle Pelešky až 70 procent zákazníků neřeší technologie. „Chtějí především bezpečné a kvalitní auto, které uspokojí jejich potřeby. Chápu, že pro běžného člověka se trh stal nepřehledným,“ dodává.
Automobilky jsou dnes podle něj natolik efektivní, že mohou vyrábět auta se spalovacími motory, elektromobily i vodíková auta. Peleška však kritizuje absenci stabilního prostředí: "Měl se dávno vytvořit program na výměnu starých aut za nové, jako mají třeba v Rumunsku."
Více se dozvíte v podcastu.