obyvatelé Argentiny raději tráví dovolenou v Brazílii

obyvatelé Argentiny raději tráví dovolenou v Brazílii

www.chatgpt.com - vytvořeno pomocí nástroje Dall-E 2

Upadající turismus v Argentině

Argentina: Turistický ráj se mění v drahý luxus

Ještě nedávno byla Argentina synonymem dostupného luxusu. Turisté z celého světa sem mířili za šťavnatými steaky, prvotřídními víny a výhodnými nákupy. Slabé peso z nich dělalo boháče. S nástupem libertariánského prezidenta Javiera Mileie a překvapivým posílením národní měny se však situace dramaticky změnila. Země pod Andami se nyní stává destinací pro náročnější klientelu s hlubokými kapsami.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Turistický průmysl v číslech

Statistiky hovoří jasně. První pololetí přineslo 20% propad v počtu zahraničních turistů, kteří se rozhodli přespat alespoň jednu noc. Naopak místní obyvatelé objevili kouzlo zahraničních dovolených – jejich výjezdy mimo Argentinu vzrostly o téměř 38 %. Hotely zejí prázdnotou, obsazenost poklesla o více než 16 % ve srovnání s loňským rokem.

„Jeden rok jsme levní, druhý dražší. To je typický znak ekonomiky, která nenašla stabilitu, na rozdíl od našich sousedů,“ vysvětluje ekonom Amilcar Collante z Národní univerzity v La Platě. Nejvíce to pociťují návštěvníci z okolních zemí. Chile zaznamenalo pokles o 28 %, Uruguay dokonce o polovinu. Evropané a Severoameričané jsou však stále věrní – počet evropských turistů dokonce mírně vzrostl.

Brazilské lákadlo

Zatímco Argentina ztrácí svůj punc cenově dostupné destinace, její obyvatelé objevují kouzlo brazilských pláží. Oslabený real jim nabízí to, co dříve nacházeli cizinci u nich – výhodný kurz. Jen v listopadu vzrostl počet argentinských návštěvníků v Brazílii o pětinu. Think-tank Fundación Mediterránea odhaduje, že deficit cestovního ruchu překročí v roce 2024 tři miliardy dolarů.

„Skončila éra jednodenních výletů za levným zbožím,“ konstatuje Andrés Deyá, prezident Federace asociací cestovních kanceláří. Hotelová manažerka Brenda Buchanan však vidí současnou situaci optimisticky: „Naším cílem je přilákat hosty, kteří ocení skutečnou hodnotu Argentiny, nikoliv jen její levnou verzi z minulého roku.“