železnice

Jančura chce s RegioJetem ovládnout až čtyřicet procent dopravy na železnici

Majitel dopravní společnosti RegioJet Radim Jančura předpokládá, že až kraje a ministerstvo dopravy v následujících sedmi letech vypíšou výběrová řízení na provoz regionálních a dálkových vlaků, získá podíl na trhu třicet až čtyřicet procent. Uvedl, že se konečně po patnácti letech dočkal okamžiku, kdy loni v prosinci vypršela výjimka, která umožňovala zadávat provoz vlaků napřímo bez soutěže.

Majitel dopravní společnosti RegioJet Radim Jančura předpokládá, že až kraje a ministerstvo dopravy v následujících sedmi letech vypíšou výběrová řízení na provoz regionálních a dálkových vlaků, získá podíl na trhu třicet až čtyřicet procent. Uvedl, že se konečně po patnácti letech dočkal okamžiku, kdy loni v prosinci vypršela výjimka, která umožňovala zadávat provoz vlaků napřímo bez soutěže.

Celý článek
0

Peking se překvapivě vzdal železnice do Střední Asie

Napětí okolo Tchaj-wanu přinutilo Čínu pohřbít ambiciózní logistický projekt.

Napětí okolo Tchaj-wanu přinutilo Čínu pohřbít ambiciózní logistický projekt.

Celý článek
0

Šéf projektu VRT Bazgier: První rychlovlaky uvidí nejspíše Morava

Rádi bychom cestujícím nabídli první úseky co nejdříve, aby se ukázalo, že rychlovlaky mají smysl, říká šéf projektu vysokorychlostních tratí Jakub Bazgier ze Správy železnic

Rádi bychom cestujícím nabídli první úseky co nejdříve, aby se ukázalo, že rychlovlaky mají smysl, říká šéf projektu vysokorychlostních tratí Jakub Bazgier ze Správy železnic

Celý článek
0

Dočkáme se rychlovlaků? Pokud ano, nejprve na Moravě

Po kolejích by měly uhánět rychlostí přes tři sta kilometrů v hodině a poprvé by v tomto tempu měly prosvištět Moravou. Právě zde totiž pokročila příprava vysokorychlostních tratí nejdále.

Po kolejích by měly uhánět rychlostí přes tři sta kilometrů v hodině a poprvé by v tomto tempu měly prosvištět Moravou. Právě zde totiž pokročila příprava vysokorychlostních tratí nejdále.

Celý článek
0

Vláda musí šetřit, a přitom chce stavět dálnice a vysokorychlostní tratě. Kde na to vezme?

Výdaje za 2,8 bilionu korun během příštích deseti let a do toho konsolidace veřejných financí – nejdou tyto vládní plány náhodou proti sobě?

Výdaje za 2,8 bilionu korun během příštích deseti let a do toho konsolidace veřejných financí – nejdou tyto vládní plány náhodou proti sobě?

Celý článek
0

Návrat oživlých jezevců

Železnice mají všude na světě své specifické problémy, ovšem ty nizozemské navíc sužují jezevci

Železnice mají všude na světě své specifické problémy, ovšem ty nizozemské navíc sužují jezevci

Celý článek
0